نرم افزار تردز در پایان روز نخست راه اندازی ۷۰ میلیون حساب کاربری به دست آورد و در روز پنجم توانست تعداد کاربران خود را به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش دهد.
این نرم افزار اگرچه فاقد بسیاری از ویژگیهای موجود در رقیب قدیمی خود، توئیتر است، اما بسیاری به آن ابراز علاقه کرده و آن را به عنوان قاتل توئیتر پیش بینی کرده اند.
اولین برنامه متا یعنی فیس بوک، چهار سال و نیم طول کشید تا به همان هدف ۱۰۰ میلیون کاربر دست یابد و در سال ۲۰۰۸ به این هدف رسید. اینستاگرام نیز دو سال و نیم پس از راه اندازی یعنی در سال ۲۰۱۰ به این تعداد کاربر دست یافت.
در مقام مقایسه، توئیتر دو سال طول کشید تا نرم افزار وبلاگ نویسی کوتاه آن به یک میلیون کاربر دست یابد و در سال ۲۰۱۲ یعنی ۵ سال پس از راه اندازی توانست ۱۵۱ میلیون کاربر داشته باشد. اگر تردز به رشد بسیار سریع خود ادامه دهد، تعداد مشترکان آن تا پایان هفته آینده میتواند به ۲۰۰ میلیون نفر برسد.
اما با وجود تمام این حسابهای ثبت شده و فعال شده، هنوز مشخص نیست که چه تعداد کاربر جدید تردز به طور دائم فعال هستند و متا این شماره تعامل را در برنامه جدید خود اعلام نکرده است.
ندانستن تعداد حسابهایی که دائما در تردز فعال هستند، توانایی برنامه جدید را برای رقابت واقعی با توئیتر مورد تردید قرار میدهد، زیرا موفقیت آن میتواند کوتاه مدت باشد؛ چراکه ثبت حساب کاربری لزوما به مفهوم استفاده از آن نیست.
برخی از کاربران تردز اکنون دوباره به توئیتر بازگشته اند و برنامه جدید را تنها پس از چند روز امتحان کردن از روی کنجکاوی رها کرده اند. این کاربران نمیتوانند حسابهای جدید خود در تردز را نیز حذف کنند، زیرا آنها با این کار حساب اینستاگرام خود را نیز حذف خواهند کرد به این دلیل که هر دو حساب بسیار به هم مرتبط هستند و متا هنوز قابلیتی برای جداسازی آنها ایجاد نکرده است.
جیک مور مشاور امنیت جهانی در ESET گفت: طبیعی است که تعداد حسابها در برنامه جدید زیاد باشد، به ویژه با توجه به تبلیغاتی که در زمان راه اندازی آن وجود داشت. بسیاری از کاربران صرفا برای امتحان کردن برنامه جدید و بررسی اجمالی آن را نصب کردند، اما وفاداران حقیقی کسانی هستند که از برنامه تردز به ویژه در سایه وجود بسیاری از برنامههای رقیب استفاده کنند.
منبع: صدی البلاد