رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم‌ مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌ها و برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادرهای توزیع نذری لازم است نکات ایمنی به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی رعایت شود.

سرهنگ شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) گفت: توصیه‌های پلیس به مناسبت ایام ماه محرم و برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادر‌های توزیع نذری را به این شرح اعلام کرد:

۱ - در هنگام نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، در محل مناسب به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه‌ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای تردد عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود و در جانمایی ایستگاه‌های صلواتی دقت لازم انجام گیرد تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.

۲ - از نصب هرگونه بنر، پارچه نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی می‌گردد جدا خودداری گردد.

۳ - با بکارگیری نیرو‌های داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علایم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروان‌های عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودرو‌های عبوری اقدام گردد.

۴ - برابر مفاد آیین نامه راهور عبور و تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است لذا رانندگان به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.

۵ - در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد خودرو‌ها انجام گیرد و خصوصا همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید.

۶ - هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودرو‌های امدادی نیز خللی وارد نشود.

۷ - با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیر‌ها داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار امیدواری کرد با رعایت توصیه‌های پلیس و همکاری مردم عزیز در این ایام، عزاداری ماه محرم بصورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت و یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار