عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری درباره موضوع حمل و نقل عمومی اظهار داشت: زمان دقیق مشخص نیست ولی در یک یا دو ماه آینده شاهد حضور تاکسی و اتوبوسهای چینی در تهران خواهیم بود. مسیر جدیدی برای این موضوع پیش گرفتیم که از مسیر مورد علاقه مافیای خودرو عبور نمیکند و با قیمت پایینتر خرید کردیم.
وی افزود: بخشی از مسیر را خودمان در حال حاضر طی کردیم برای همین واردات مسیر آن کند است. همچنین هزینه از جیب مردم برای خرید این تاکسی و اتوبوسها کمتر است.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: در ماه آتی شاهد بهره برداری از تاکسی و اتوبوسهای برقی چینی در پایتخت خواهیم بود.
محمدخانی بیان داشت: یکی از خطوط مهم اتوبوسرانی تهران مسیر جمهوری و بهارستان است که مسافران زیادی دارد و در مسیر بازار است و از دیرباز شهرداری به این مسیر توجه ویژه داشته است. البته در سالهای اخیر در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی گفت: یکی از خطوط سه گانه برای مسیر سبز برای اتوبوسهای برقی در همین مسیر است.
ترامواهای هوشمند در راه تهران
محمدخانی در پاسخ به مهر گفت: تراموا دو دستگاه از آن در مسیر تهران است و تا پایان سال آزمایشی در خطوط استفاده میشود که چرخ لاستیکی با سیستم هوشمند خودران است. بدون راننده و هوشمند میتوانند مسافران را جابجا کنند که آزمایشی در مسیر خط بی آر تی اصلی خیابان انقلاب و دماوند مورد استفاده قرار میگیرد.
وی در مورد انتقال پسماند از ساری به تهران بیان داشت: شهر تهران طبق قانون معین مازندران در بحرانها است. میزان پسماند منتقل شده طی ۱۰ روز کمتر از نصف میزان تولید پسماند تهران در یک روز است.
اعلام جرم علیه شهرداری اتفاق تلخی بود؛ وظیفه انسانی و اخلاقی انجام دادهایم
سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگر مهر درباره موضوع انتقال پسماند از ساری به پایتخت و اعلام جرم علیه شهرداری بیان داشت: در تهران وظیفه اخلاقی در برابر مازندران داریم و گلستان و دماوند و تهران بنا به وظیفه قانونی کمک کرده و اعلام آمادگی برای جلوگیری از آسیب زیست محیطی کردهاند. اعلام جرم علیه شهرداری اتفاق تلخی بود. چرا که وظیفه انسانی و اخلاقی انجام دادهایم. از همه این شهرها باید تقدیر و نه اینکه برای آنها اعلام جرم شود.
سرانجام ارائه تسهیلات برای خرید موتوربرقی
محمدخانی در پاسخ به سوالی در مورد موتورسیکلتهای برقی و عملکرد و تسهیلات شهرداری در این حوزه و اظهار نظر عضو شورا درباره عدم اقدام شهرداری گفت: بنده از گفته اقای تشکری عضو شورا، تعجب کردم چرا که خود شورا در بودجه امسال بخش خرید موتورهای برقی را حذف کرد و ما بودجه مشخصی در قانون بودجه نداریم.
وی بیان داشت: در بخش ارائه تسهیلات برای موتورسواران تلاش این است بتوانیم قیمت خرید را کاهش دهیم. با توجه به محدودیت منابع ارزی و همچنین بحث توان داخلی که در این زمینه وجود دارد شهرداری تصمیم گرفت در بسته حمل و نقل برای واردات، اولویت را در بخش اتوبوس و تاکسی بگذارد تا به تعداد بیشتری از مردم خدمات رسانی کند که نقش مهمتری در کاهش آلایندگی نیز خواهد داشت.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در رابطه با مدت زمان صدور پروانه در پایتخت نیز گفت: اتفاق بسیار مثبتی در این دوره در کاهش مدت زمان صدور پروانه افتاده و به ۲ ماه رسیده است.
محمدخانی گفت: برای نمونه در منطقه ۹ رکورد حدود یک ماهه برای صدور پروانه را شاهد هستیم. اگر زمان را کاهش نمیدادیم طبیعتاً تعداد صدور پروانه ساختمان در مقطع یکساله این افزایش قابل توجه را پیدا نمیکرد.
در حال تکمیل...