یعقوبی پور با اشاره به حجم بالای مراجعان به شعبه تامین اجتماعی سیرجان و ضرورت تسهیل بیشتر در ارائه خدمات به آن ها، خواستار تاسیس یک شعبه دیگر بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان شد.

به مناسبت هفته تأمین اجتماعی، یعقوبی پور فرماندار سیرجان به همراه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری با سرپرست و کارکنان تأمین اجتماعی شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

 علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان در این دیدار ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی و تشکر از زحمات سرپرست و کارکنان تامین اجتماعی این شهرستان در راستای انجام امورات و وظایف سازمانی گفت: تامین اجتماعی دارای وظایف و فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح جامعه است که تضمین کننده رشد اقتصاد و تداوم آن برای تحقق توسعه پایدار، مراقبت و صیانت از وضعیت جسمی، روحی و فکری بیمه شدگان در جامعه است.

او با بیان اینکه شهرستان سیرجان از لحاظ تعداد تحت پوششان بیمه تامین اجتماعی رتبه برتر در استان را دارد، بیان کرد: این امر به دلیل صنعتی بودن و فرهنگ بالا و آینده نگری شهروندان سیرجان صورت گرفته است.

یعقوبی پور با اشاره به اینکه سرانه پوشش خدمات تامین اجتماعی در کشور ۵۰ درصد است، افزود: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این رقم در شهرستان سیرجان با درصد بسیار بالا نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی است که این میزان نزدیک به ۷۰ درصد می‌باشد.

فرماندار سیرجان بر سعی و تلاش بیشتر کارکنان این نهاد به منظور رفع مشکلات ارباب رجوع و خدمت به مردم شهرستان تأکید کرد و افزود: تامین اجتماعی به عنوان یکی از ارگان‌های مهم و پشتیبان جامعه کارگری است و لازم است تمام سعی و تلاش خود را در توسعه کمی و کیفی خدمات تأمین اجتماعی بکار ببرند.

یعقوبی پور با اشاره به حجم بالای مراجعان به شعبه تامین اجتماعی سیرجان و ضرورت تسهیل بیشتر در ارائه خدمات به آن ها، خواستار تاسیس یک شعبه دیگر بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان شد.

سرپرست اداره تامین اجتماعی شهرستان سیرجان نیز ضمن ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات سازمانی، گفت: براساس آخرین آمار مربوط به پایان اردیهشت ۱۴۰۲ قریب به ۱۰۰هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

اسفندریاپور در خصوص آمار مستمری بگیران شهرستان افزود: مستمری بگیران شهرستان شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان نیز ۱۶ هزار نفر است.

او با بیان اینکه سازمان خدمات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران خود ارائه می‌کند، گفت: تأمین اجتماعی برای تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت درمانی و بیمه‌ای به مخاطبین تحت پوشش در شهرستان ماهانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال خدمات ارائه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار