طرح پردیس نوآوری و فناوری مواد البرز تایید شد

رییس پارک علم و فناوری استان البرز از تایید طرح پردیس نوآوری و فناوری مواد، انرژی این استان خبرداد.

 مهدی عباسی گفت: این طرح در کمیته فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان اولین پردیس پارک پژوهشگاهی کشور و به عنوان تنها پردیس رسمی در بین پارک‌های جهاد دانشگاهی مصوب شد.

وی گفت: مدل همکاری طراحی شده در این پردیس در همکاری با پژوهشگاه مواد و انرژی وزارت عتف در سه سطح (مالکیت، حاکمیت و مدیریت) می‌تواند الگوی مناسبی برای مراکز پژوهشی و همچنین پارک ها، مراکز رشد و منش‌های جهاد دانشگاهی در تعامل با سایر اجزا زیست بوم کشور باشد.

عباسی یادآورشد: "پردیس‌های فناوری" سازمانی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء نوآوری و فناوری است، برای دستیابی به این هدف یک پردیس فناوری، جریان دانش و فناوری را در میان شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای شرکت‌های دانش بنیان حاضر در استان و برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها، پردیس علم و فناوری با در اختیار داشتن بخش‌ها و امکانات گوناگون با همکاری و تلاش پارک علم و فناوری البرز و همت پژوهشگاه مواد و انرژی در زمینی به وسعت پنج هکتار در شهرستان فردیس در حال راه اندازی است.

وی تاکید کرد: هدف از تاسیس این مرکز کمک به اقتصاد دانش بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در زمینه مواد و انرژی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.