ظرفیت های دانش بنیان البرز آینه‌ای از دستاوردهای ارزشمند ایران است

مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) گفت: ظرفیت‌های دانش بنیان البرز آینه‌ای از دستاورد‌های ارزشمند کشور ایران است و ما از دیدن آن‌ها لذت بردیم.

آمینا تالک روز شنبه در بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی البرز خواستار ایجاد ساختار و بستری برای انتقال این تجربیات به کشور خود شد.

وی اظهار کرد: امیدوارم کشور‌های آفریقای از نتایج و تجربیات شما (جهاد دانشگاهی) بهره‌مند شوند و اتحادیه آفریقا می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ایران به کل آفریقا باشد.

در این بازدیدکه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز و استفاده از آن‌ها در راستای توسعه اقتصادی هر ۲ کشور انجام شد" نجمه یزدانفر" مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان و رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران با بیان اینکه نقش زنان شاغل در جهاددانشگاهی در پیشرفت‌ها و توسعه این نهاد انکار ناپذیر است، گفت: بیشتر حوزه‌های جهاد دانشگاهی از جمله مراکز تخصصی، پژوهشکده‌ها، معاونت پژوهشی، حوزه آموزش، خبرگزاری‌ها و پارک‌های علم و فناوری از توانمندی‌های بانوان بهره‌مند بوده که در استان سرآمد است و خوش درخشیده است.

وی با معرفی توانمندی‌های تخصصی، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های فناورانه پژوهشکده، اعلام آمادگی کرد با توجه ذخایر و منابع طبیعی و معدنی کشور آفریقا، این پژوهشکده اعلام آمادگی کرد با توجه ذخایر و منابع طبیعی و معدنی کشور آفریقا، این پژوهشکده می‌تواند بعنوان یکی از مجموعه‌های دانش بنیان جهت تامین نیاز‌های آن کشور در راستای توسعه فناوری و نوآوری و نیز همکاری متقابل در این صنعت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.