بهره‌گیری کم شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت کارخانه نوآوری البرز

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: تعداد کمی از شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت کارخانه نوآوری البرز استفاده می‌کنند.

سیف‌الله اسداللهی در نهمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان البرز که با حضور صدری مهر دستیار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، فرج‌اللهی رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی، مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان و پارسا مشاور مشاور و مدیر حوزه معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و مدیران مجموعه‌های علمی و اجرایی استان در مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا مستقر در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه پارک البرز «برندسازی» در این زمینه است و باید از وقت و منابع در اختیار کمال استفاده و بهره برداری را ببرد.

او افزود: در زنجیره ارزش باید صنعتی را مدنظر قرار دهیم که در حوزه‌های مختلف دانش بنیان و مطالعات زیرساخت جهت دار باشد تا از موازی کاری جلوگیری شود.

اسداللهی گفت: کارخانه نوآوری در کرج که طی چند سال گذشته ذیل معاونت علمی ریاست جمهوری فعالیت می‌کند که متأسفانه تعدادی از آنها به موضوعات دانش بنیان مرتبط است و سهمی برای این شرکت‌های دانشی دیده نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه بر اساس قراردادهای منعقده به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اعتباری در نظر گرفته شد، افزود: برخی این امتیاز را که برای حمایت از شرکت دانش بینان صرف شده بود را به نفع خود مصادره به مطلوب کردند و حتی اجاره ناچیز آن را به شهرداری تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

او گفت: به دلیل عدم نظارت و برخی موازی کاری‌ها بسیاری از فعالان این کارخانه بدون پرداخت کمترین اجاره، در ماه سودهای کلانی را دریافت می‌کنند در حالی که شرکت‌های دانش بینان از این امتیازی که به نام آنان است، بی بهره اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.