مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: برای آزادی ۲۴۴ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان، ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۵۵  زندانی با مبلغ حدود ۵۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند، گفت: ۷۰ درصد این مبلغ را خیران کمک کرده اند و  مابقی این مبلغ از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد، ۱۲۳ نفر بدهکار مالی، ۹۹ نفر محکومین به مهریه و ۱۳ نفر نفقه و مابقی بدهکار دیه و دیه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۴ مددجو و منوجان با ۲ نفر کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد را دارد.

او  بیان داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون، ۲۴۰ جشن گلریزان برگزار شده  است که  ۳۵ میلیارد تومان تعهد خیران بوده و حدود ۶۲ درصد این مبلغ وصول شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه طی ۳ ماهه نخست امسال ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان نسبت به میانگین پارسال حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۱۷ نفر ورودی امسال و مابقی ورودی‌های سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۰ هستند که تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سال‌های قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار