دومین جشنواره فرهنگی ورزشی زرآباد زیبا با هدف معرفی آداب و سنن مردمان این روستای هدف گردشگری برگزار شد.

 دومین جشنواره فرهنگی ورزشی زرآباد زیبا با هدف معرفی آداب و سنن مردمان این روستای هدف گردشگری برگزار شد.

در این جشنواره مردم زرآباد با پوشیدن لباس های محلی خطه خود (الموت شرقی) و حمل محصولات تولیدی این روستا و غذاهای محلی به همراه نواختن موسیقی های محلی و انجام بازی های بومی و محلی، آداب و رسوم خود را معرفی کردند.

معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگری روستای زیبای زرآباد از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.

سید قاسم بی نیاز عضو کمیته اجرایی جشنواره فرهنگی ورزشی روستای زرآباد الموت در رابطه با این رخداد به خبرنگار ایرنا گفت: کمک به احیای فرهنگ و آداب و رسوم این خطه از الموت از اهداف مهم برگزاری این جشنواره بود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و احیای نمادهای فرهنگی و صیانت از آنها،گفت: چنین رخدادهای بدون شک به تحقق این مهم کمک می کند.

بی نیاز با بیان اینکه آئین های روستایی و ظرفیت های فرهنگی و تاریخی موجود در الموت و روستاهای آن قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارند،اظهار کرد: تلاش داریم تا با معرفی این ظرفیت ها در چنین جشنواره هایی نظر یونسکو را در این خصوص جلب کنیم.

وی اضافه کرد: با برگزاری جشنواره ها ضمن معرفی قابلیت های زرآباد در حوزه میراث ناملموس تلاش داریم تا به تقویت گردشگری این روستا و منطقه نیز کمک کنیم.

زرآباد در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین روستایی نام آشنا برای خیلی از گردشگران به شمار می رود و سالانه پذیرای تعداد قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی است.

این روستای کوهستانی که در فاصله ۷۵ کیلومتری از قزوین قرار دارد با مناظر و چشم اندازهای طبیعی سحرانگیز، باغ های میوه، دورنمای دریاچه زیبای اوان را نیز در قاب دوربین و مقابل چشمان گردشگران قرار می دهد.

دریاچه اوان، درخت قدیمی چنار خونبار، امامزاده علی اصغر(ع) از جاذبه های گردشگری این روستا و اطراف آن به شمار می روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار