اخلاق و حرفه‌ای گری در رسانه‌ها جدی گرفته شود

استاندار قزوین گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم حرفه‌ای گری و اخلاق مداری را در فعالیت‌های خود مورد توجه جدی قرار داده و مروج رفتار‌های اخلاقی در جامعه باشند.

محمد مهدی اعلایی در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین ویژه مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و فعالان فضای مجازی گفت: در مدت حدود ۱۸ ماهی که در استان قزوین مسئولیت پذیرفته ام دغدغه ام این بود که در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای توجه بیشتری صورت گیرد و با سابقه‌ای که در این عرصه دارم این فضا را رصد و به آن توجه می‌کنم. 

استاندار قزوین افزود: مجموعه رسانه‌ای استان قزوین نسبت به آن چیزی که انتظار جامعه از یک مجموعه موثر در حوزه اطلاع رسانی و شکل دهی افکار عمومی و اجتماعی است، تلاش زیادی می‌کنند که این مهم شایسته تقدیر است.

وی اظهارداشت:از حمایت‌هایی که مدیران دولت در ایام گذشته از رسانه‌ها داشته اند سپاسگزاریم و معتقدیم اگر فرصت‌ها و فضا‌ها بیشتر باشد شاهد بلوغ رسانه‌ای خواهیم بود.

اعلایی گفت: در بازدید‌هایی که به همراه خبرنگاران از واحد‌های صنعتی داریم همواره تاکید داشته ام که صنایع با رسانه‌ها همراهی کنند و آن را یک سرمایه اجتماعی می‌دانم و صرف نظر از میزان مخاطب و تاثیر آن برای ما فعال بودن رسانه بسیار اهمیت دارد هر چند میزان تاثیرگذاری به حرفه‌ای بودن آن بازمی گردد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در فضای رسانه‌ای استان قزوین آنچه را می‌توان انتظار داشت این است که حرفه‌ای گری و اخلاق مداری مورد توجه قرار گیرد تا مسیر بالندگی تسریع شود.

وی اظهارداشت: وضعیت روزنامه‌ها و نشریات استان قابل توجه است و ممنون تلاش رسانه‌ها هستیم هرچند برای فعالیت حرفه‌ای همچنان جای کار وجود دارد و باید تلاش بیشتری کرد.

وی گفت: قاطبه فعالان رسانه‌ای استان را جامعه‌ای مقید به اخلاق می‌دانم و در مجادله‌های اجرایی آنچه بین رسانه‌ها و مردم شاهدیم، نوعی تقید نسبی رو به بالا با رعایت اخلاق است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در عرصه رسانه از فعالان این عرصه تقاضا دارم اخلاق را رعایت کنند و در گسترش آن در جامعه نیز همت مضاعف داشته باشند.

اعلایی در ادامه از رسانه‌ها خواست پیگیر مطالبات مردم باشند و تصریح کرد: رسانه باید چشمان تیزبین مردم باشد و در حل مشکلات آن‌ها نقش ایفا کند و خود مردم دارای بینش و تجربه کافی برای تشخیص اصالت و مطالبه گری رسانه‌ها هستند.

وی اظهارداشت: مطالبه گری در واقع موتور محرک روبه جلو برای رسانه است و نفقطه تلاقی برای تصمیمات ماست که به آن اهمیت می‌دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حمایت از رسانه‌های حرفه‌ای هرگز نگاه سیاسی و جریانی نداریم و تا زمانی که شاهد رفتار‌های حرفه‌ای و مطالبه گری رسانه‌ها و اخلاق مداری آن‌ها باشیم حتما حمایت می‌کنیم و نگاه به جریان‌های سیاسی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: به همه کسانی که با هر سلیقه اجتماعی و سیاسی، موضوعات مردم را با جدیت پیگیری می‌کنند احترام قائلیم و در برابر رفتار حرفه‌ای و توام با مطالبات مردمی رفتار سخت گیرانه با رسانه نخواهیم داشت.

اعلایی گفت: یک سری انتظارات مختص استان قزوین است که به نظر می‌رسد در معرفی ظرفیت‌های این استان خوب عمل نشده که به عنوان یک رسالت مشترک بایستی این مسائل را دنبال کرده و به خودباوری کمک کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: پیشنهاد می‌شود کارگروه مشترکی بین مدیران و رسانه‌ها برای تقویت خودباوری در قزوین تشکیل شود تا مسیر توسعه را هموار کنیم.

اعلایی ضمن تشکر از تمامی فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی که از رسانه در ایام اخیر حمایت کرده اند، گفت: تمامی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌هایی که در بازدید‌های صنعتی همراهی می‌کنند شاهد هستند که همیشه سفارش حمایت از رسانه‌ها را کرده ام و اعتقاد دارم کمک بخش خصوصی با مجموعه‌های رسانه‌ای سرمایه گذاری و توجه به یک رسالت اجتماعی است.

استاندار قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به اثرگذاری حساسیت داشته باشند، اضافه کرد: آن چیزی که می‌توان انتظار داشت رسانه‌ها در فعالیت‌های خود آن را مدنظر قرار دهند، حرفه‌ای گری است و این مهم را باید چه به صورت شخصی و چه به صورت مجموعه‌ای دنبال کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین توانایی این را دارد که بیش از پیش به مردم کشور و حتی مردم دنیا معرفی شود و مزیت‌های استان تا به امروز به درستی معرفی نشده است، به همین دلیل این موضوع می‌تواند به عنوان یک کار ویژه مشترک بین مجموعه اجرایی و رسانه‌ها قرار گیرد و استان را به نحو بهتری در سطح کشور معرفی نماید.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دشمنان به این باور رسیده اند که درخت انقلاب اسلامی تنومند و پرثمر‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد، ولی همچنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند و به دنبال توطئه‌های جدید هستند، در همین راستا یکی از زمان‌های تبلور حضور مردم در حمایت از نظام و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان انتخابات است که همه باید در کنار یکدیگر برای رقابتی شدن، شفافیت فضا و باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات برنامه ریزی کنیم و گام اساسی برای توسعه کشور برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.