یک سیاستمدار فرانسوی ضمن انتقاد از رویکرد زلنسکی در قبال کشور‌های اروپایی و اصرار وی برای ورود به ناتو او را دیوانه غیرقابل کنترل خواند.

نیکولاس دوپونت ایگنان، نماینده مجمع ملی فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ در صفحه توئیتر خود ضمن انتقاد شدید از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از اصرار وی برای ورود به ناتو او را دیوانه‌ای غیرقابل کنترل خواند که دوست دارد اروپا را غرق در خون ببیند.

این سیاستمدار فرانسه در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: زلنسکی بلاتکلیفی و ضعف ناتو را محکوم می‌کند که به گفته وی موجب ترور روسیه می‌شود. این مرد یک دیوانه غیرقابل کنترل است، او فقط یک چیز می‌خواهد: تمام اروپا را در آتش و خون ببیند!

وی در ادامه پیام خود از تمام مقامات فرانسه خواست تا مقابل خواسته زلنسکی برای عضویت اوکراین در ناتو بایستند.

این در حالیست که روز گذشته بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم در پیامی گفته بود که زلنسکی باید بداند که کشور‌های اروپایی شرکت آمازون نیستند و او باید تا همین جا هم از متحدان خود به خاطر حمایتهایشان متشکر باشد.

تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو واکنش روس‌ها را نیز به همراه داشته است به طوریکه، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه شامگاه سه‌شنبه طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود در واکنش به نتیجه نشست سران ناتو در لیتوانی، گفت که احتمالاً اوکراین هیچوقت عضو این ائتلاف نظامی نشود، اما سران ناتو از اذعان کردن به این حقیقت واهمه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار