لندن در واکنش به انتقاد زلنسکی از ناتو گفت که کشور‌های اروپایی فروشگاه آمازون نیستند و کی‌یف باید قدردان کمک‌های آن‌ها باشد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به انتقاد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از ناتو، خطاب به زلنسکی گفت: اوکراین باید بداند که متحدان بین‌المللی آن «فروشگاه آمازون نیستند» و کی‌یف باید از کمک‌های تسلیحاتی قدردانی کند تا سیاستمداران غربی را متقاعد کند که بیشتر به او کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لندن از زمان آغاز درگیری‌های نظامی در اوکراین در سال گذشته یکی از حامیان سرسخت کی‌یف بوده و ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور بار‌ها گفته که انگلیس و متحدانش حمایت خود از اوکراین را دوچندان خواهند کرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در حاشیه نشست سران ناتو در لیتوانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شکایات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر عدم ارائه جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به این ائتلاف گفت که اوکراین باید با رفتارهایش آمریکا و سیاستمداران اروپایی را قانع کند که کمک به کی‌یف ارزشش را داشته و آن‌ها می‌توانند به این کمک‌های خود ادامه دهند.

زلنسکی در یک نشست خبری ضمن واکنش به اظهارات والاس گفت که این سخنان را درک نمی‌کند. وی گفت: ما همیشه از انگلیس، نخست وزیران و وزیر دفاع سپاسگزار بودیم، زیرا همیشه از ما حمایت می‌کنند.

زلنسکی در این باره افزود: من نمی‌دانستم منظور او چیست و چگونه باید قدردان باشیم. شاید وزیر چیز خاصی می‌خواهد، اما ما روابط فوق العاده‌ای داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار