پزشکان انگلیس بازهم اعتصاب کردند

هزاران پزشک انگلیسی درپی افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور برای چندمین بار دست به اعتصاب زدند.

پزشکان کارورز (انترن‌ها) در انگلیس امروز پنجشنبه از ساعت ۷ بامداد به وقت محلی اعتصابی پنج روزه که تا سه شنبه آینده طول خواهید کشید را آغاز کردند. این اعتصاب طولانی‌ترین زمان را در تاریخ سرویس سلامت ملی انگلیس (NHS) داراست.

براساس گزارش فرانس پرس، ۵۰ درصد پزشکان فعال در بیمارستان‌های انگلیس را پزشکان کارورز (انترن) تشکیل می‌دهند. این پزشکان طی ماه‌های اخیر بر تعداد اعتصاب‌های خود افزوده اند که این مسئله، تعویق در تعداد زیادی از جلسات ویزیت‌های غیر اورژانس را در پی داشته است.

انجمن پزشکان انگلیس می‌گوید از سال ۲۰۰۸، یعنی زمانی که بسته ریاضتی بر خدمات بهداشتی تحمیل شد، پزشکان کارورز (انترن) ۲۶ درصد حقوق خود را به صورت واقعی از دست داده اند. این اتحادیه خواستار افزایش ۳۵ درصدی دستمزدهاست که دولت هم با آن مخالفت می‌کند.

در حالیکه تورم بر قدرت خرید مردم در انگلیس به شدت تاثیر گذاشته و سرویس سلامت ملی با بحرانی عمیق روبروست، این کشور مدتهاست شاهد آن بوده که پزشکان، پرستاران و رانندگان آمبولانس ترک خدمت می‌کنند. بعد از پزشکان کارورز (انترن)، پزشکان مجرب و با سابقه‌تر هم قرار است روز‌های ۲۰ و ۲۱ ژوییه اعتصاب کنند.

پیشتر کارکنان اعتصابی سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرده بودند در حالی که این سازمان از کمبود شدید نیرو رنج می‌برد دولت انگلیس حاضر نشده است با ترمیم دستمزد آنان انگیزه جذب افراد به نظام بهداشت و درمان این کشور را فراهم کند. این شرایط و تشدید فشار کاری سبب شده کارکنان حاضر نیز استعفا دهند و به کشور‌هایی همچون استرالیا، نیوزیلند و کانادا مهاجرت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار