اعتصاب کارکنان راه آهن انگلیس

حدود ۱۲۰۰۰ عضو اتحادیه ملی کارگران راه آهن انگلیس دست از کار کشیدند.

کارکنان راه آهن انگلیس بار دیگر اعتصاب کردند تا دومینوی بحران اقتصادی صنعت گردشگری با شدت بیشتری ادامه یابد.

 به گزارش سی سی تی وی، روز گذشته، حدود ۱۲۰۰۰ عضو اتحادیه ملی کارگران راه آهن انگلیس دست از کار کشیدند. اعتصاب آن‌ها سبب بروز اختلال در عملکرد شرکت‌های راه آهن انگلیس شد. فقط حدود ۴۰ درصد از قطار‌ها در حال ارائه خدمات هستند.

روز جمعه نیز حدود ۲۰۰۰۰ کارگر اتحادیه ملی کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل (RMT) در انگلیس اعتصاب کردند. معترضان، افزایش دستمزد خود را در بحبوحه تورم بالا و افزایش هزینه‌های زندگی خواستار بودند. به علت اعتصاب روز‌های جمعه و شنبه، بخش زیادی از خدمات ریلی در انگلیس به مدت ۴۸ ساعت قطع شد.

این اعتصاب به لغو ۵۰ درصد از خدمات خطوط تحت تاثیر قراگرفته از جمله خطوط حمل و نقل بین شهری و مترو کشور منجر  شده است.

اتحادیه کارکنان راه آهن انگلیس، دولت را مقصر دانسته و دولت را به امتناع از اجازه دادن به نمایندگان اعتصاب کنندگان برای مذاکره توام با حسن نیت متهم کرده است.

سال گذشته فعالیت راه‌آهن انگلیس به علت اعتصاب‌های متعدد مختل شد و مردم مجبور شدند سفر‌های خود را لغو کنند یا از رفتن به مناطق تجاری و رستوران‌هایی در فاصله‌های دوردست خودداری کنند. همین وضعیت به صنعت گردشگری انگلیس ضربه سنگینی وارد کرد.

برآورد‌ها نشان می‌دهد دور جدید اعتصاب‌ها که از ۲۹ ماه می (یک هفته پیش) شروع شده است، ۱۳۲ میلیون پوند برای صنعت گردشگری هزینه دربر خواهد داشت و مجموع تأثیر منفی اعتصاب‌ها بر این صنعت را ۳.۲۵ میلیارد پوند ارزیابی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
برای چی اعتصاب؟اونم باغ اروپا
آخرین اخبار