معاون استاندار هرمزگان گفت: مرزنشینان با استفاده از کارت پیله وری الکترونیکی می‌توانند کالا‌های وارداتی خود را در سراسر کشور توزیع کنند.

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به صدور کارت پیله‌ وری الکترونیکی برای نخستین بار در استان گفت: تاکنون این کارت برای مرزنشینان در شهر‌های ساحلی میناب و بندرلنگه صادر شده است.

شهرزاد گفت: مرزنشینان می‌توانند با استفاده از این کارت، صادرات و واردات کالا را به راحتی و بدون تشریفات اداری مرسوم انجام دهند و در هر نقطه از کشور این کالا‌ها را توزیع کنند.

او به موضوع کالا‌های ته‌لنجی و ملوانی نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۵۲۰ شناور زیر ۵۰۰ تن در استان داریم که مشمول این آیین‌نامه هستند؛ یعنی این شناور‌ها طبق مجوز داده شده می‌توانند در طول سال معمولا ۲ سفر، بار ملوانی وارد و از این طریق ارتزاق کنند که این کار در حال انجام است.

راه اندازی بازارچه‌های ملوانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های ملوانی یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری است که می‌تواند موجب تقویت اشتغال و معیشت جزیره‌نشینان شود.

شهرزاد گفت: تاکنون ۵ بازارچه ملوانی در شهر‌های ساحلی قشم، سیریک، بندر شیو پارسیان، بندر تیاب میناب و بندر بستانو راه اندازی شده است.

ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از آغاز ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان خبر داد و گفت: در هر شهرستان ساحلی استان یک یا دو تعاونی مرزنشینان با هدف کمک به معیشت مردم فعال می‌شود.

عادل شهرزاد گفت: تعاونی‌های مرزنشینان اکنون مشکلات زیادی در زمینه مجوز فعالیت، بانکی، مالیاتی و تعداد سهامداران دارند که این مشکلات باید بر طرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
ملت جنوب سراسر خلیج فارسی من.. پیرمردا اونایی که پوت میزنند. میتونند یک دستگاه ماشین بدون کمرکی وارد کنند برای خودشون..... جانان