کارشناس مسکن گفت: دولت برای اجرا و توسعه ساخت مسکن در ابتدا تولید و تامین زمین را باید اولویت قرار دهد.

آقای فرشید ایلاتی گفت:در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  کشور تولید زمین رخ نمی‌دهد و بحث اساسی  و مفهومی که در این حوزه وجود دارد مربوط به ذخیره شهری اراضی است و با اجرای طرح جامع‌شهری یک فرصت ۱۰ ساله زمان نیاز دارد تا فرآیند های آماده سازی اراضی در آن اجرا شود؛ بنابراین برای تامین این اراضی نیاز است که شرکت ها برای اجرا و آماده سازی اراضی  ایجاد شود تا روند تامین اراضی تسریع شود. 

به گفته کارشناس مسکن، دولت باید پیش از اجرای طرح جامع زمین برنامه ریزی برای الحاق اراضی و آماده سازی اراضی را انجام دهد تا شاهد مشکل آماده سازی اراضی در این بخش نباشیم.

او گفت: دولت حتما برنامه ریزی لازم را باید برای تامین و آماده سازی اراضی را انجام دهد تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین مشکل تامین زمین نباشیم.

گفتنی است در حال حاضر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین توسعه افقی شهر‌ها تامین زمین است که بخشی از این اراضی از طریق دستگاه‌های دولتی فراهم می‌شود که متاسفانه بخشی از ادارات دولتی در این حوزه همکاری لازم را نداشته اند؛ بنابراین باید اقدامات و برنامه ریزی لازم در این حوزه صورت گیرد تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین توسعه افقی شهر‌ها در کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مگه زمین راهم تولید می‌کنند بیش از ۱۰۰ برابر مساحت خود شهر اصفهان در حاشیه شهرش زمین خالی هست .اینا اموال کین از کجا آوردن که یکی سقف بالا سر نداره یکی هم ۱۰۰ ساله هکتارها زمین را رها کرده تا گرونتر بشه .باید دولت دست بزاره رو این زمین‌ها و به بی خانمانها زمین رایگان بده.پس موقع جنگ جوانهای مردم میرن برا حفظ خاک وطن یا حفظ زمین‌های زمین داران بزرگ البته جدای از جنبه اعتقادی که جای خود داره.
آخرین اخبار