دولت روسیه برای یک نیروگاه در مجارستان وام دولتی تأمین مالی صادر می‌کند.

وبگاه رسمی دولت روسیه برای اطلاعات حقوقی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور حکمی را برای ارائه وام دولتی به مجارستان با هدف تأمین مالی نیروگاه پاکس موسوم به پروژه پاکس-۲ تصویب کرده است.

به گزارش آرتی، بر اساس این فرمان، مسکو متعهد شده است تا ۱۰ میلیارد یورو (۱۰.۲ میلیارد دلار) برای این پروژه که قرار است در اواسط سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود، اختصاص دهد. انتظار می‌رود که این وام بخش اعظم مالی این پروژه را تأمین کند، هزینه کلی پروژه در مجموع ۱۲.۵ میلیارد یورو برآورد شده است.

گفته می‌شود وامی که روسیه قصد دارد ارائه کند، بدون مالیات است و بدون «کارمزد، محدودیت، کسر، معافیت یا کسر جبرانی» پرداخت می‌شود.

مجارستان کشوری از اتحادیه اروپاست که علی‌رغم تحریم‌های این اتحادیه به بهانه حملات روسیه به اوکراین، تمایلی به اعمال تحریم علیه بخش انرژی روسیه نشان نداده است. کشور‌های اروپایی تصمیم به تحریم انرژی روسیه و نخریدن گاز این کشور کرده‌اند که البته باعث ایجاد نگرانی میان مقام‌ها و مردم این کشور‌ها برای کمبود انرژی در زمستان‌های پیشِ رو شده است.

اما مجارستان بار‌ها مخالفت خود را با چنین اقدامی ابراز کرده است، به طور مثال هفته گذشته «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان، بار دیگر بر مخالفت بوداپست با اعمال تحریم بر حوزه انرژی هسته‌ای روسیه تأکید و اعلام کرد: «بوداپست هیچ برنامه‌ای برای حمایت از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه حوزه انرژی هسته‌ای روسیه ندارد، زیرا این امر می‌تواند امنیت انرژی در مجارستان را به مخاطره بیندازد.»

بوداپست پیش‌تر نیز از بروکسل خواسته بود این کشور را از تحریم‌های حوزه نفت و گاز روسیه معاف کند. از زمان آغاز جنگ اوکراین واردات انرژی مجارستان از روسیه افزایش چشمگیری یافته است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار