حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز میلاد هفتمین مهر سپهر سروری مملو از دلدادگانی است که آمده اند میلاد پدر را به بانوی کرامت تبریک بگویند.

حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سالروز میلاد سراسر نور هفتمین خورشید ولایت، حضرت امام موسی کاظم (ع) مملو از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت است که از جای جای ایران اسلامی خود را به این مکان مقدس رسانده اند تا میلاد پدر بزرگوار شان را تبریک بگویند.


زائران و مجاوران آستان مقدس و نورانی دختر هفتمین خورشید، امام کاظم علیه السلام با شاخه‌های گل و سلام و صلوات و عرض تبریک به بانوی کرامت، شور و حالی معنوی ویژه‌ای به این بارگاه منور داده اند.

جای جای شهرمقدس قم چراغانی و آذین بندی شده است و و با برپایی جشن و شادمانی میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حال و هوای ویژه‌ای گرفته است.


آستان مقدس حضرت معصومه (س) به مناسبت این میلاد فرخنده برنامه‌های شاد و متنوعی، چون مدیحه سرایی، مولودی خوانی، و همچنین سخنرانی‌های مذهبی را برای زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) تدارک دیده است.


عاشقان عصمت و طهارت در بسیاری از نقاط شهر قم ایستگاه‌های صلواتی برپا کرده اند و با پخش شربت و شیرینی ارادت خود را به ساحت امام کاظم (ع) نشان می‌دهند.


آیین جشن و شادمانی به مناسبت میلاد باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم (ع) در مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران، بقاع امامزادگان و دیگر اماکن مقدس و مذهبی قم با حضور دلدادگان اهل بیت علیهم السلام برپا است.

امام موسی کاظم فرزند امام جعفر صادق علیهما السلام پس از شهادت پدر بزرگوارشان رهبری و هدایت شیعیان را به عهده گرفتند و با روش‌های مبارزاتی مختلف اسلام ناب و مذهب شیعه را به نسل های بعد رساندند.

امام کاظم (ع) برای ارتباط با شیعیان، سازمان وکالت را گسترش داد و در مناطق مختلف، افرادی را به عنوان وکیل تعیین فرمودند.

ایشان پدر بزرگوار امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) و احمدبن موسی (شاهچراغ) هستند.

آن حضرت القاب مختلفی داشتند؛ مشهورترین آن‌ها «کاظم» بوده که گفته شده به خاطر کنترل خشم شان در مقابل سوء رفتار دیگران، به آن شناخته شده اند.  با این حال، به علت عبادت‌های بسیاری که داشتند، ایشان را «عبد صالح» نیز لقب داده اند. مشهورترین کنیه‌های ایشان نیز ابوالحسن و ابو ابراهیم بوده است .نقش انگشتر مبارکشان عبارت «الملک لله وحده» بوده است.

چرا به امام موسی بن جعفر(ع) باب الحوائج می گویند؟

ایشان را باب الحوائج لقب داده اند، زیرا هیچ نیازمندی نبود که به ایشان مراجعه کند و دست خالی برگردد.

امام موسی کاظم علیه السلام مشهور به باب الحوائج است. در منزلی که حضرت علیه السلام در شهر مدینه زندگی می کردند، دو درب برای ورود و خروج داشت، که درب پشتی مخصوص امور مردمی بود و در روز افراد بسیاری از آن درب رفت و آمد می کردند و حوائج خود را با حضرت موسی بن جعفر علیه السلام بیان می‌کردند، از این روی آن درب به باب الحوائج مشهور شد و خود امام علیه السلام به باب الحوائج معروف شدند.

روایات درباره کسب حاجت از این امام معصوم بسیار زیاد است. نذر برای موسی بن جعفر برای انواع حاجت بسیار مجرب است و روایت های متعددی درباره آن وجود دارد. باب الحوائج قرن هاست که حاجت می دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.