تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع، اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در اولین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی استان که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد هدف از این نشست را تقویت تعامل صنعت و دانشگاه برشمرد و گفت: مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نمایندگان صنایع بزرگ استان در این نشست به بیان مهارت‌های مورد نیاز صنایع پرداختند.

جعفر ترک زاده با بیان اینکه تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی مورد نیاز صنایع از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور طرحی را با عنوان توسعه اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای (تاد) با هدف افزایش ضریب اشتغال پذیری دانشجویان و تامین نیرو‌های ماهر موردنیاز صنایع اجرا کرده است.

او افزود: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با سه شیوه نیروی کار ماهر مورد نیار واحد‌های صنعتی و تولیدی استان را تامین می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس افزود: این سه روش را شامل تامین نیرو از بین فارغ التحصیلان فعلی این دانشگاه، آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنایع به دانشجویان با تغییر سرفصل‌های آموزشی و نیز بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه با ارائه آموزش‌های تخصصی بر اساس اعلام نیاز‌های خاص هر صنعت برشمرد. 

شریفی مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس هم گفت: از آنجا که یکی از درخواست‌هایی که صنایع مختلف استان به مجموعه استانداری اعلام کرده بودند تامین نیروی کار ماهر و متخصص بود، این نشست برگزار شد تا بخشی از نیرو‌های مورد نیاز صنایع از بین دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاهی تامین شود.

او گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به عنوان بزرگترین دانشگاه متولی مهارت پروری می‌تواند بیشترین سهم در تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع را داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار