مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در حساب تردز خود نوشت: «بزن بریم. به تردز خوش آمدید.» این پست در چند دقیقه چندین هزار «لایک» جمع کرد که نشاندهنده شروع سریع این اپلیکیشن تازه وارد به شبکههای اجتماعی است.
براساس توضیحات تردز در اپلاستور، «این برنامه چت متنی اینستاگرام» است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام هم دراین باره نوشت: «ما امیدواریم تردز بتواند یک پلتفرم باز و بحث پذیر باشد.» موسری از به تعویق افتادن دانلود تردز در اروپا ابراز تاسف کرد و توضیح داد که باید منتظر تایید بروکسل بمانند.
با این حال، طبق پستی که مارک زاکربرگ در حساب رسمی خود منتشر کرده، در هفت ساعت اول شروع به کار تردز، ۱۰ میلیون کاربر در این اپلیکیشن ثبت نام کردند.
در حال حاضر حسابهای کاربری زیادی از شرکتهای مهم از جمله نتفلیکس، سایت اطلاع رسانی تخصصی هالیوود، اچبیاو در این شبکه اجتماعی ثبت نام کردهاند.
تردز، فرزند جدید متا، برادر اینستاگرام
تردز، فرزند جدید متا قرار است شاخهای دیگر از اینستاگرام باشد. اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر احتمالا باعث یک سکوی پرش برای این اپلیکیشن جدید خواهد بود و به این شکل از همتایان تازه وارد دیگر مانند ماستودون و بلواسکای شانس بیشتری خواهد داد. در این سیستم تردز به کاربران اینستاگرام اجازه میدهد با شناسه موجود خودشان احراز هویت شوند تا محتوای موردنظرشان را در پلتفرم جدید به اشتراک بگذارند. به این ترتیب به طور بالقوه این اپلیکیشن جدید میتواند دو میلیارد کاربر داشته باشد.
مانند توئیتر، تردز دارای پستهای متنی کوتاه است. کاربران میتوانند این پستها را «لایک» کنند، دوباره پست کنند یا به آنها پاسخ دهند. البته باید در نظر گرفت که این پلتفرم قسمتی به عنوان «پیام خصوصی» ندارد. براساس پستی که شرکت متا منتشر کرده است، کاربران میتوانند تا ۵۰۰ کاراکتر برای هر پست بنویسند. پستها شامل لینک، عکس و ویدئو به مدت پنج دقیقه هم میشود. این اپلیکیشن اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور در اپل استور و پلیاستور گوگل در دسترس است.
تردز احتمالا میتواند دلارهای تبلیغاتی را از توئیتر که به تازگی با مشکلات و محدودیتهای زیاد مواجه شده جذب کند. به گفته تحلیلگران پیوند تردز با اینستاگرام به این اپلیکیشن جدید پایگاهی به عنوان دستگاه تبلیغاتی خواهد داد. از آنجایی هم که ماسک در توئیتر تغییرات زیادی ایجاد کرده و کاربران ناراضی هستند، زمان مناسبی است که متا ضربهای کاری به این پرنده سفید شبکههای اجتماعی وارد کند. بر همین اساس هم سهام شرکت متا روز چهارشنبه پیش از عرضه تردز، سه درصد رشد کرد.
با این حال، متا قبلا در راهاندازی اپلیکیشنهای جدید شکست خورده است. مثلا چند سال پیش متا اپلیکیشن «لاسو» را در رقابت با تیکتاک راهاندازی کرد، اما موفق نبود و سپس مجبور شد ابزار ویدئوی کوتاه به نام «ریلیز» را مستقیما به اینستاگرام اضافه کند. اگر متا بتواند یک چهارم کاربران اینستاگرام را متقاعد کند به تردز بپیوندند، میتواند به طور کامل با توئیتر رقابت کند.