۵ هزار بیمار سرطانی، عضو انجمن خیریه عطوفت در استان هستند که افزایش این بیماری نگران کننده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی در دیدار مدیر شعب بانک ملت استان گفت: از این تعداد؛ بیش از سه هزار بیمار در حال شیمی درمانی، پرتو درمانی و یا جراحی هستند که ۲ هزار و ۱۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و ۸۹۰ نفر از آن‌ها سرطان رحم و تخمدان دارند و بسیاری دیگر نیز که زیر ۱۴ سال سن دارند دچار سرطان خون می‌باشند.

سیدحمید حریری گفت : جدای از هزینه درمانی روزانه حدود ۲۵۰ میلیون ریال برای تامین داروی بیماران سرطانی زیر پوشش این نهاد هزینه می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی گفت: گوارش شایع‌ترین نوع سرطان در خراسان شمالی است به گونه‌ای که از حدود چهار هزار نفر بیمار تحت پوشش این نهاد حمایتی هزار و ۲۰۶ نفر از آن‌ها سرطان گوارش دارند.

او گفت : با توجه به وضعیت مالی بیماران سرطانی سعی می‌شود جدای از هزینه‌های درمانی، برخی از هزینه‌های معیشتی آن‌ها نیز تامین شود.

خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد و به همین دلیل آمار برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان دستگاه گوارش در آن از میانگین کشور بیشتر است و روند افزایشی دارد.

قهرمانلو مدیر شعب بانک ملت خراسان شمالی در راستای کمک به بیماران، بویژه بیماران سرطانی تحت پوشش انجمن عطوفت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و دستورات لازم را به مسئولین ذیربط در بانک ملت، جهت انجام کمک‌های مالی و تسهیلات ضروری را صادر نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.