هشت هزار و۶۱۳ نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت در خراسان شمالی، نشانه‌دار شده اند که بتوانند از مزایای مورد نظربیمه استفاده کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۰۷ گروه از این بیماران تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

سفیدگران گفت:در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۶۱۳ نفر از بیمه‌شدگان، نشانه دار شده‌اند که بتوانند از مزایای مورد نظر بیمه سلامت استفاده کنند.

او گفت: مزایای این صندوق شامل خدماتی نظیر داروها، تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت محور مرتبط با بیمار خاص و صعب‌العلاج، خدمات تشخیصی و درمانی و توان بخشی مطابق با بسته‌های خدمتی تعریف شده از طرف وزارت بهداشت است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: با تعریف بسته‌های خدمتی در سامانه‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت، بیمه‌شدگان در هنگام مراجعه به مؤسسات درمانی طرف قرارداد از مزایای صندوق بهره‌مند خواهند شد.

سفیدگران گفت: درصورتی‌که بیمه شده به مرکزی مراجعه کند که طرف قرارداد بیمه سلامت نباشد، با ارائه فاکتور‌ها و سایر مدارک مربوطه پس از بررسی‌های به عمل‌آمده مساعدت لازم به عمل خواهد آمد.

او گفت: قابل‌ذکر است که علاوه بر پنج بیماری قبلی، بیماری‌های دیگری نظیر موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، اوتیسم، سی اف، انواع پیوند‌های کلیه، ریه، پانکراس، قلب، سلول‌های بنیادی و بیماری‌های نادر ژنتیکی، سرطان نیز مشمول بهره‌مندی از مزایای صندوق شده است.

سفیدگران گفت: بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌توانند به دو روش حضوری از طریق مراجعه به معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها، ادارات کل بیمه سلامت و غیرحضوری با مراجعه به سامانه خدمات bimehsalamatiranian. i r یا csp.ihio. gov. ir درخواست خود را ثبت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بعد از ثبت درخواست بیمار در سامانه به شیوه غیرحضوری و تأیید بیماری از اعتبارات این صندوق بهره‌مند خواهند شد و همچنین بیمه‌شدگان باید جهت بهره‌مندشدن از مزایای صندوق باید پوشش بیمه پایه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.