خدمات سلامت برای ۱۸۰ هزار نفر در خراسان شمالی رایگان شد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بر اساس برآورد‌ها ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان استان می‌توانند از خدمات بیمه رایگان و یا تخفیف درحق بیمه بهره‌مند شوند.

 مهرداد سفیدگران سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: حدود ۱۳۰ هزار نفر از این جمعیت جزو پنج دهک اول جامعه هستند که به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و مابقی افراد نیز که جزء دهک‌های ۶ تا ۹ هستند از تخفیف برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه ۲ دهک درآمدی چهار و پنج با مصوبه جدید دولت زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند افزود: دهک درآمدی چهار برای استفاده از خدمات بیمه قبلا مبلغ ۱۴۳ هزار تومان شامل ۱۰ درصد حق بیمه و دهک پنج مبلغ ۲۸۷ هزار تومان شامل ۲۰ درصد حق بیمه سالانه پرداخت می‌کردند که با این مصوبه جدید خدمات برای این ۲ دهک همچون سه دهک اول رایگان شده است.

به گفته سفیدگران هیات وزیران علاوه بر ارایه خدمات رایگان برای ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم برای دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ نیز تخفیف‌هایی را در نظر گرفته اند و جمعیتی که شامل دهک ۱۰ هستند حق بیمه خود را کامل پرداخت خواهند کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گفت: این دهک‌ها مربوط به ساکنان شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر استان خراسان شمالی است.

افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه درمان نیستند می‌توانند از طریق کد دستوری (#۱۶۶۶*) با تلفن همراه خود نسبت به آگاهی درخصوص وضعیت بیمه‌ای خود اقدام کنند.

۷۳۱ هزار و ۵۶۲نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.