۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در خراسان رضوی مسدود شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:  ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان مسدود شد که منجر به صرفه جویی ۴ میلیون مترمکعب آب شد.

علیرضا طاهری افزود: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، ۱۴ هزار و ۹۶۲ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که حجم حاصل از صرفه جویی این انسداد ۳۲۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱  یک هزار و ۳۷۲ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که ۲۵ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده و در سال جاری ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد که منجر به صرفه جویی ۴ میلیون مترمکعب آب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در مشهد از ۱ مهر ماه ۱۴۰۱ تا امروز  ۷۰ میلی متر بارش داشتیم و در مدت مشابه سال گذشته این مقدار ۱۶۵ میلی متر بارش بوده است یعنی با کاهش ۵۸ درصدی بارش مواجه هستیم.

طاهری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد حجم بارش‌ها تبخیر می‌شود و حجم بارشی که در تامین آب شرب می‌تواند کمک کند تنها ۲۰ درصد است، افزود: میانگین بارش دراز مدت مشهد ۲۱۱ میلی متر بوده است و نسبت به ۷۰ میلی متر بارش سال آبی جاری با کاهش ۶۷ درصدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای استان۲۶۰ میلیون مترمکعب آب در مشهد را با ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک در اختیار آبفای مشهد قرار می دهد گفت: مقدار آبی که در اختیار آبفای استان برای مدیریت تامین آب ۱۰۵ شهر و ۲ هزار و ۹۸۰ روستا قرار می‌دهد ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۶۰۰ روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: ۱۵ شهر (تربت حیدریه، نیشابور و گناباد و ...) از تعداد ۱۰۵ شهر شرایط حادتر آبی دارند که باید در مصرف آب بیشتر از قبل صرفه جویی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.