سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : محور اصلی اقتصاد استان بر مبنای گردشگری بنا نهاده شده است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه در استان داشته باشد.

وحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های این وزارت خانه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد گفت : اولویت نخست استان کرمانشاه در حوزه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در آن وجود دارد و مطالعات کارشناسی که در این زمینه انجام شده، صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه جایگاه استان در این حوزه جایگاه مناسبی در کشور نیست یادآور شد: وجود بهترین شرایط جغرافیایی و اقلیم چهار فصل با دارا بودن ویژگی‌های خاص که در استان ما واقع شده بهترین فرصت را برای توسعه صنعت گردشگری بوجود آورده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان به دلایل متفاوت به عنوان استان بیکار کشور شناخته شده است که جایگاه نخست را در میان سایر استان‌ها در بحث بیکاری به خود اختصاص داده است افزود: یکی از ارگان‌هایی که می‌تواند در بحث اشتغال، نقش آفرینی کند حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

محمدی با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوبی که در حوزه گردشگری مذهبی در استان وجود دارد یادآور شد: در این حوزه که با محوریت اربعین است و سالانه حداقل پنج میلیون زایر وارد استان می‌شوند انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه به گونه‌ای برنامه ریزی و عمل کند که مردم استان از این حوزه منتفع شوند.

وی گفت: علاوه بر این استان کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است، ولی از این ظرفیت بخوبی استفاده نشده و این استان تنها به مبدا سفر‌های گردشگران این حوزه با سایر استان‌ها مبدل شده است.

محمدی اضافه کرد: این استان به عنوان قطب و مرکز خدمات غرب کشور شناخته شده است که این امر خود یک فرصت است که به ویژه در حوزه توریسم درمانی باید مورد توجه قرار گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.