استاندار قزوین گفت: برای احیای دشت قزوین و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی باید مقدمات ورود شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی و آب به استان فراهم شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه اقتصاد دانش بنیان استان گفت: در کارگروه‌های ذیل این ستاد باید موضوعات به صورت بومی و قابل وصول دنبال شود و تمامی دستگاه‌ها نماینده تام الاختیار و ثابت معرفی کنند.

وی افزود: برای بهره وری هرچه بیشتر کارگروه‌ها مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف شناسایی و فقط بر همان مزیت‌ها تمرکز شود و اینگونه نباشد که در یک کارگروه چندین موضوع به صورت همزمان دنبال شود و در نهایت هیچکدام از آنها به خروجی نرسد.

اعلایی گفت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین با اولویت ورود بخش خصوصی یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و معاونت اقتصادی استاندار با برگزاری جلساتی این مهم را محقق نماید.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ساختمان تاریخی جهاد کشاورزی باید تبدیل به مجموعه‌ای برای مدیریت دانش بنیان آب و کشاورزی با مدیریت پارک علم و فناوری شود و به نوعی این مجموعه که نماد قدمت و اصالت قزوین است به محلی برای رفت و آمد شرکت‌های دانش بنیان و بهره وری فعالیت‌های کشاورزی شود.

اعلایی گفت: موضوعات دانش بنیان علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مغفول و مظلوم است در صورتی که بسیار تأثیرگذار و ارزش افزوده فوق العاده ای را برای اقتصاد ایجاد می‌کند و هرچه قدر که در این زمینه ورود بیشتری داشته باشیم با موفقیت‌های بیشتری همراه خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار