معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: حفظ شرکت خدمات هواپیمایی ویژه قزوین و توسعه آن به فرودگاه از اولویت‌های مهم کاری این وزارتخانه است.

حسین رنجبر اقدم  معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور  در بازدید از فرودگاه خدمات ویژه قزوین اظهار کرد: فرودگاه قزوین یک سرمایه بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و حفظ زیرساخت‌های موجود آن نیز برای این وزارتخانه مهم و حیاتی است.

به گفته وی، ظرفیت و امکانات موجود این فرودگاه بایستی مورد غفلت قرار گیرد و دستگاه‌های متولی نیز باید در حفظ و نگهداری آن کوشا و دقیق باشند.

رنجبر اقدم مهمترین الویت فرودگاه خدمات ویژه قزوین را به مباحث مربوط به کشاورزی دانست و تاکید کرد: در صورتی که برنامه‌های دیگری نیز برای این مرکز در نظر گرفته می‌شود و یا خواهد شد بایستی در حاشیه موضوعات کشاورزی منطقه باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای حذف عملیات سمپاشی در اراضی کشاورزی نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در کانون آفات ملخ قرار دارد، وجود هواپیما‌های سمپاشی در فرودگاه‌هایی مانند قزوین به عنوان یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شوند.

فرودگاه خدمات ویژه قزوین در زمینی به مساحت ۱۹۶ هکتار و در سال ۱۳۱۷ تاسیس شده و عملیات نقشه برداری، خدمات کشاورزی /به ویژه عملیات سمپاشی/ و آموزش از جمله خدمات مهم این فرودگاه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.