مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۷۶۰ فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شده است.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در دیدار با کارکنان حوزه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات صنایع‌دستی خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

او افزود: ۷۶۰ فرصت شغلی پارسال در حوزه صنایع‌دستی ایجاد شده است و صنایع‌دستی رتبه سوم اشتغال در خراسان جنوبی را کسب کرده است.

شاهوردی با تأکید بر اینکه کارگاه‌های صنایع‌دستی در سطح استان باید اجرا شود، اظهار کرد: بی شک تهیه و هزینه کرد تجهیزات آموزشی صنایع‌دستی باید در همان ردیف و شهرستان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بر لزوم پایش و بررسی خانه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان تأکید کرد و ادامه داد: تمرکز آموزش‌های صنایع‌دستی استان بر روی رشته‌های مزیت‌دار خراسان جنوبی قرار گیرد تا بتواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

او تصریح کرد: با آموزش و تقویت رشته‌های مزیت‌دار باید تلاش کنیم هر شهرستان یک روستا و یک شهر ملی صنایع‌دستی داشته باشد.

شاهوردی همچنین در زمینه مرمت باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند بیان کرد: در ادامه مرمت حوض‌های خیابان مرکزی (اصلی) باغ رحیم‌آباد، حوض شمالی باغ و عمارت رحیم‌آباد در حال مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در جریان مرمت این حوض دو کف جدید پیدا شد که متعلق به دوره‌های اولیه باغ است و در ۸۰ سانتی‌متری از کف فعلی حوض قرار دارد. 

او گفت: عملیات شناسایی و بررسی حوض از سوی گروه مرمت اداره‌کل در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.