مناطق مستعد تاریخی شهرستان سربیشه برای ثبت در فهرست آثار ملی بررسی و شناسایی شد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سربیشه از بازدید میدانی برای ثبت در فهرست آثار ملی نیرو‌های پایگاه حفاظتی این اداره از آثار و ابنیه تاریخی و شناسایی شهرستان برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

حق‌پناه گفت: در راستای حفاظت و صیانت از میراث کهن و جلوگیری و پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز و باهدف شناسایی مناطق مستعد تاریخی به‌منظور ثبت آثار شناسایی در فهرست آثار ملی کشور، آثار و ابنیه و محوطه‌های تاریخی شهرستان موردبررسی و بازبینی قرار گرفت.

وی افزود: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از وظایف سازمانی این نمایندگی است که در این راستا نیرو‌های حفاظتی شهرستان به‌صورت مستمر و دوره‌ای از ابنیه‌های تاریخی شهرستان بازدید می‌کنند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سربیشه گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶۰ مورد گشت حفاظتی توسط ماموران مراقبت از آثار این نمایندگی از آثار و محوطه‌های شهرستان انجام شده که یک مورد از آن‌ها به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و دو قبضه سلاح شکاری از دو حفار غیر مجازانجام شده است که با تشکیل پرونده در این رابطه با همکاری نیروی انتظامی شهرستان به مراجع قضایی سپرده شد.

 شهرستان سربیشه دارای ۲۴۱ اثر شناسایی و ثبت شده است که از مهمترین آن‌ها دو روستای هدف گردشگری چنشت و ماخونیک، کویر مختاران، قعله برکوه و مسجدچهارده معصوم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.