مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.

صمد منصوری گفت: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه‌ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۲ هکتار و مجتمع گلخانه‌ای بهمئی ۱۹ هکتار است.
 
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی این استان افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد مجتمع گلخانه‌ای در استان تاکنون هزینه شده است.
 
وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: در واگذاری این واحد‌ها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه است.
 
منصوری تصریح کرد: همه این گلخانه‌ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می‌شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه‌ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
 
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.
 
منصوری اظهار کرد: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته (گلخانه ها) یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.
 
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون در این مجتمع‌ها کار‌های زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق، آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی انجام و در حال اجراست.
 
منصوری افزود: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک‌های گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد برای هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.