باقری گفت: در شرکت‌های دانش بنیان، توسعه نامتوازنی در کشور وجود دارد؛ اما سیاست ما بر این است که با کمک ابزارهای تدوین شده به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم.

جلسه آموزشی ترویجی تبیین نقش دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد قانون جهش تولیددانش‌بنیان امروز با حضور عضو هیئت علمی و مدیر شبکه سیاست‌پژوهی مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور و سرپرست دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش‌بنیان برگزار شد. 

ابوالفضل باقری، عضو هیئت علمی و مدیر شبکه سیاست‌پژوهی مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور گفت: در بحث شرکت‌های دانش بنیان، متاسفانه یک توسعه نامتوازنی در کشور وجود دارد؛ اما سیاست ما بر این است که با کمک ابزارهای تدوین شده به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم؛ بنابراین این امر فرصت خوبی را برای استان کرمان فراهم کرده است. 

‌او با اشاره به اینکه استان کرمان، نقش محوری برای خلق ثروت در حوزه‌های صنعت و تجارت دارد، بیان کرد: قانون جدید دانش بنیان، بسیار مدرن است، تجارب جهانی در آن دیده شده و قابلیت تحول جهشی را دارد. 

باقری بیان داشت: ابزار اعتبار مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان، یک فرصت خوبی است که منجر به درآمدهای مالیاتی شود، از طرف دیگر دستگاه‌های مختلف، نقش اثرگذاری در هدایت شرکت‌ها براساس استفاده از اعتبار مالیاتی دارند. 

مهدی کرامتی، سرپرست دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش بنیان نیز در این جلسه گفت: همه دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر برای اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش بنیان تلاش کنند تا به یک خروجی موثر برسد‌. 

او تصریح کرد: استان کرمان، جایگاه مناسبی در میان شرکت‌های دانش بنیان ندارد و در این زمینه علی رغم ظرفیت‌هایی که دارد از جایگاه ایده آل خود فاصله دارد. 

کرامتی به تشریح تفاهم نامه‌ استانداری کرمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت و وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش بنیان را بیان کرد.

آمادگی استان کرمان برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه گفت: استان علاقه‌مند است که قانون جهش تولید دانش بنیان به سرعت پیش رود و اجرایی شود؛ بنابراین در این مسیر بسترسازی خوبی انجام شده و دستگاه‌های مختلف آمادگی لازم را دارند. 

او بیان داشت: برای پیشبرد برنامه شرکت‌های دانش بنیان هر کاری که نیاز باشد، انجام خواهیم داد، از طرف دیگر ظرفیت‌های خوبی در استان موجود است و چند شرکت بزرگ استان، آمادگی لازم برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را دارند. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید دانش بنیان استفاده از اعتبار مالیاتی تقریبا بدون سقف است، بیان داشت: معافیت‌های مالیاتی در استان نیز برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد؛ بنابراین کار باید سریع پیش رود و از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار