گردهمایی اساتید بسیجی کرمان همزمان با سراسر کشور با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی کشور برگزار شد.

گردهمایی اساتید بسیجی کرمان  که به مناسبت ۳۱ خرداد ماه روز ملی بسیج اساتید برگزار شد، اساتید دانشگاه‌های استان همزمان با ۳۰هزار استاد بسیجی کشور در همایش حماسی با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و  قالیباف رئیس مجلس شرکت داشتند.

محمدی رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان هم  با اشاره به حضور بیش از ۲هزار استاد در بسیج اساتید استان گفت: این تعداد اساتید در ۲۸ کانون فعال در دانشگاه‌های استان حضور دارند و  رسالت اصلی این دانشگاهیان ایجاد تعامل بین دانشجویان و اساتید و پاسخ به خواسته‌های آنان است و در این مسیر تا کنون دست آورد‌های زیادی در زمینه دانش بنیان‌ها و ارتباط خوب صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در این ارتباط وبیناری با دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: تشکیل اندیشکده حکمرانی در دانشگاه‌ها یکی از راه‌های کمک به دانشگاه‌های کشور است.

سردار سلیمانی افزود: تشکیل جبهه فرهنگی زیست بوم در استان‌ها نیز راه دیگری برای استفاده از علم وتخصص نخبگان دانشگاهی در زمینه پیشبرد اهداف دانشگاهی و ارتقا وضعیت فرهنگی و اجتماعی است.

وی مهمترین مسائل پیش روی جامعه و اولویت دار را موضوع عفاف و حجاب و معیشت و اقتصاد است که اساتید دانشگاه‌ها میتوانند در این زمینه راهگشا باشند.

رئیس مجلس نیز در همایش روز ملی بسیج اساتید گفت: بسیج حضور عینی و تبلور حضور مردم در همه عرصه هاست که بخشی از این مردم اساتید ماهستند.

 قالیباف شهید چمران را در اوج اخلاص دانست و افزود: شهید چمران با عمل به حرف و میدانی بودن یک الگوی بسیار مهم برای اساتید ماست که باید این شخصیت سر لوحه قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: لازمه استقلال کشور توسعه تولیدات است و با خودکفا بودن میتوانیم هویتمان را حفظ کنیم.

رئیس مجلس بیان داشت: توجه به ایمان و باور بر مبانی ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران  میتواند در مسیر اهداف تسهیلگر باشد و بتوانیم در حمکرانی در حوزه رویکرد، روش و ابزار تحول ایجاد کنیم و این رسالت برعهده اساتید بسیجی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفان کشور نیز ور جمعداساتید کرمانی با اشاره به این که شخصیت شهید چمران برای حضور در صحنه‌های مختلف بود افزود: شهید چمران از زمره رهروان کربلا است.

حجت الاسلام رضایی از شباهت‌های زیبای قیام ما به کربلا نیز اینچنین گفت: شباهت‌های انقلاب اسلامی ایران با قیام مبارک امام‌حسین ع در اهداف آن است ون‌هایی‌ترین آن هدفها، نجات اسلام بود.

وی عنوان کرد: هرچه داریم از امام و شهدا داریم و وقتی برمیگردیم به اوایل انقلاب و سخنان و حرکت‌های امام ره متوجه خواهیم شد که همه اهداف انقلاب ما نجات اسلام بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفان کشور همچنین با بیان اینکه دشمنان ما نیرنگهاو توطئه‌های زیادی برای براندازی انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل تا کنون صورت گرفته اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات به موقع مردم در کنار رهبری و گوش به فرمایشات رهبری سبب شد که این توطئه‌ها خنثی شد و به موقع جلوی این اقدامات گرفته شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار