معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی بر اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس تاکید کرد.

طالبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار  در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به خطر ابتلاء به بیماری تب دنگی ناشی از گزش پشه آئدس گفت: این بیماری جزو بیماری‌های نوظهور است و باید همه دستگاه‌های متولی آمادگی پیشگیری از آن را داشته باشد تا مانع شیوع آن در استان شویم.

او در خصوص میزان بروز این بیماری در استان افزود: ۱۵ مورد در شهر‌های مختلف نمونه گیری انجام شده و تله گذاری انجام شده که بتوانیم پشه را پیدا کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ابلاغیه‌هایی در این خصوص دارد که باید به فرمانداری‌ها ارسال و کمیته‌های پنجگانه تشکیل و در فاصله زمانی منطقی جلسات برگزار شود.

طالبی با تاکید بر مسئله آموزش هم گفت: این مهم از طریق شبکه‌های در اختیار دانشگاه علوم پزشکی باید دنبال شود و هر جایی که امکان خطر بیشتر است، آموزش متمرکز و برنامه‌های رسانه‌ای هم در این خصوص تهیه شود تا نگرانی بی موردی ایجاد نشود.

او  از شرکت آبفای استان هم خواست با رفع ترکیدگی لوله‌های آب و جلوگیری از هدر رفت آب، از مرطوب شدن زمین که زمینه تخم گذاری پشه را فراهم می‌کند، جلوگیری کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار با اشاره به لزوم مراقبت‌های مرزی هم گفت: هماهنگی لازم با پاسگاه هها، گمرک و بازارچه‌های مرزی انجام شود تا یگان‌ها و نیرو‌های مستقر هم مراقبت‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

طالبی با اشاره به در پیش بودن اربعین هم افزود: چند محل برای اسکان زائران پاکستانی در استان پیش‌بینی شده که نیاز است هماهنگی لازم برای آموزش و اطلاع رسانی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.