تفاهم نامه توسعه صنایع دستی در خراسان جنوبی بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و بنیاد علوی امضا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: محدوده اجرایی تفاهم‌نامه توسعه صنایع دستی شهرستان‌های بیرجند، قاین، خوسف و سایر شهرستان‌های دارای ظرفیت استان است.

شاهوردی افزود: این تفاهم نامه در غالب طرح ملی اشتغال حامی برای ایجاد ۲ هزار اشتغال در ۵ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود. 

وی گفت: این تفاهم نامه برای مشارکت و همکاری در پیاده‌سازی طرح مشترک توسعه رسته‌های صنایع‌دستی در خراسان جنوبی با ظرفیت ۳۰۰ نفر در شاخه‌های نساجی سنتی، گلیم، دوخت‌های سنتی و پشم‌ریسی امضا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در این طرح براساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط معاونت صنایع‌دستی وزارت، ۶۰ میلیارد تومان برای ۵ استان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شاهوردی گفت: با توجه به تعدد و پراکندگی رشته نساجی سنتی و ریسندگی الیاف در مناطق مختلف کشور گروه رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در اولویت قرار گرفت و مجری از طریق برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی و زمینه‌های حمایت از فعالان این حوزه، اقدام به ایجاد اشتغال می‌کند.

وی افزود: بر اساس توافق انجام‌شده، شورای راهبردی متشکل از نمایندگان معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و بنیاد علوی، ضمن انجام نظارت‌های مستمر و دوره‌ای، برای سرعت بخشیدن و تسهیلگری در عملیاتی نمودن محور‌های پیش‌بینی شده، تمام فرآیند‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده را کنترل و نظارت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار