وزیر علوم گفت: باید در آموزش هوشمند، آموزش‌ها پژوهش محور شوند. 

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در اولین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری گفت: ما نسلی هستیم که بیشترین تغییرات را با چشم خود دیده ایم. وقتی گذشته را با الان مقایسه می کنیم، بیشتر قدر پیشرفت علم را می دانیم. 

او گفت: امیدوارم میزان خدمات ارائه شده توسط دانشگاه در کشور ارتقاء پیدا کند. در حال حاضر دسترسی به اطلاعات در کمترین زمان ممکن شده  است. باید برای امنیت و زیست فضای مجازی برنامه ریزی کنیم. 

او بیان کرد: در حال حاضر اقلیم در بخش‌های مختلف کاملا تغییر کرده است و راهی جز مدیریت تغییر اقلیم‌ها نداشته ایم. باید مطابق سلیقه خود، آن را بومی کنیم.

زلفی گل بیان کرد: در آموزش عالی، استاد و دانشجو راهی جز این ندارند که خود را با تغییرات سریع شیوه‌های آموزش مجازی وفق دهند و ما نمی توانیم آموزش مجازی، علوم شناختی و هوش مصنوعی را نادیده بگیریم. تکیه بر روش های سنتی درست نخواهد بود. 

او گفت: یکی از نگرانی ها در آموزش عالی این است که آموزش فدای پژوهش شود. باید طوری برنامه ریزی شود که آموزش‌ها، پژوهش محور باشند. باید به دانشجویان، شیوه‌های پژوهش و انتشار، همچنین دفاع از اطلاعات علمی را آموزش بدهیم. به همین دلیل در آموزش هوشمند باید آموزش‌ها، پژوهش محور شوند. 

او افزود: در حال حاضر موضوع نیاز آفرینی یک واقعیت است. باید پیش بینی کنیم که جوانان در چند سال آینده به چه زیرساخت‌هایی در زمینه پژوهش و تحقیقات نیازمند هستند و باید این امکانات و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

 

برچسب ها: آموزش هوشمند ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار