کردستانی گفت: در راستای صدور اسناد مالکیت کشاورزی از زمان اجرای کاداستر تاکنون، ۱۸۱ هزار و ۱۵۷ هکتار سند مالکیت کاداستری در کرمان صادر شده است.

محمدحسن کردستانی گفت: در راستای صدور اسناد مالکیت کشاورزی از زمان اجرای قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳ تاکنون،  ۱۸۱ هزار و ۱۵۷ هکتار سند مالکیت کاداستری صادر و تسلیم شده است و تنها در بهمن ماه  پارسال،  ۱۹ هزار و ۹۷۹ هکتار و در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نیز ۵۸ هزار و ۳۰۰ هکتار سند مالکیت از اراضی موصوف صادر شده که این رشد قابل ملاحظه و چشمگیر می‌باشد.

او در تشریح این خبر افزود: استان کرمان با مساحت ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۷۷ هکتار وسعت به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود و با عنایت به آب و هوای چهار فصل و متنوع یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور به شمار می‌آید.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه ۸۰۵ هزار و ۷۰۱ هکتار از اراضی این استان کاربری زراعی یا باغی دارند، بیان کرد: از این حیث ظرفیت بالایی برای صدور اسناد مالکیت حد نگاری (کاداستری) کشاورزی در این استان وجود دارد.

او تصریح کرد: بر مبنای بیان مزایای اسناد مالکیت حدنگاری در راستای تشویق مردم با استفاده از ابزار‌های مختلف در رابطه با لزوم تبدیل اسناد دفترچه‌ای به حدنگاری اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است.

کردستانی طرح موضوع و پیگیری در مراجع نظارتی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده تاکید شده است که سازمان‌ها در زمینه تثبیت اراضی و مستغلات دولت اقدام کنند؛ زیرا در صورت ارسال  نکردن مستندات و ثبت در سامانه ظرف مدت ۶ ماه، این موارد به عنوان مجرمانه ترک فعل به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارسال می‌شود.

او بیان داشت: بر مبنای تاکید بر استفاده از ظرفیت درون سازمانی اداره کل ثبت استان کرمان در خصوص اجرای قانون حدنگار (کاداستر) کشور تبیین نقشه راه اجرای قانون جامع حدنگار استان کرمان و برگزاری کارگاه هم اندیشی هیئت‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز انجام شده است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به اهم برنامه‌های مدون و تبیین شده برای تحقق صد در صدی قانون جامع حدنگار (کاداستر) اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: این اداره کل با ارائه پیشنهادات متعدد به رییس کل دادگستری و ریاست شورای قضایی و حفظ و صیانت از حقوق بیت المال استان کرمان، اقدام به ترسیم نقشه راه در سال ۱۴۰۲ و با تاکید بر ۳ ماهه نخست امسال  (فصل بهار) کرده  است با این توضیح که برای پیگیری موضوعات مصوب تا تحقق و اجرایی شدن کامل آن‌ها، لازم است با استفاده از ظرفیت معین‌های حد نگاری پیگیری به صورت شهرستان به شهرستان صورت پذیرد.

او افزود: ترسیم نقشه راه سال ۱۴۰۲ به تفکیک هر واحد ثبتی و انعقاد ۱۷ قرارداد برای اجرای قانون جامع حدنگار کشور نیز در راستای اجرایی شدن طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان کرمان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار