با تخصیص اراضی به شهرها و همچنین گرفتن اراضی مازاد از دستگاه‌ها ما شاهد توسعه افقی در شهرها خواهیم بود.

 احیای و آزاد سازی اراضی مسکونی یکی از مهم ترین برنامه های دولت برای توسعه افقی در شهرها به شمار می رود و اجرای این طرح خود باعث توسعه افقی در بسیاری از شهرهای کشور می شود؛ بنابراین باید اجرای این طرح دولت با آزاد سازی اراضی مازاد خود در شهرهای مختلف به مرحله اجرایی شدن برساند.

براساس این گزارش دولت سعی دارد با اجرای این طرح زمینه را برای رونق بازار مسکن فراهم کند و از سوی دیگر با برنامه ریزی های لازم زمینه را برای توسعه افقی شهر که یکی از اصلی ترین سنت و فرهنگ کشور است به مرحله اجرایی برساند.

گفتی است در حال حاضر متاسفانه مقاومت ها در خصوص آزاد سازی اراضی توسط دستگاه های مختلف و همچنین در استان های مختلف صورت می گیرد که در این بخش باید تمامی اقدامات لازم صورت گیرد.

در این رابطه فرشید ایلاتی کارشناس حوزه مسکن گفته است: در حال حاضر کمتر از نیم درصد از اراضی کشور به صورت مسکونی است، این در حالی است که با فشرده کردن شهر‌ها و بالابردن تراکم شهرها، کیفیت زندگی شهری را کاهش داده‌ایم.

او می گوید:  برای بهبود وضعیت فعلی، لازم است که زمین‌های جدیدی به شهر‌ها ملحق شود تا شاهد گسترش افقی شهر‌ها باشیم.

برای تخصیص اراضی در شهرهای مختلف باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و باید تمامی دستگاه ها در این بخش همکاری کنند چراکه تنها راهکار در حوزه یک طبقه سازی و ساخت مسکن همین توسعه افقی شهرها و گرفتن اراضی مازاد از دستگاه‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار