امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه باید توقع خود را از والدین همسر پایین بیاورید، گفت: در نهایتِ احترام با والدین همسر برخورد کنید تا بتوانید زندگی شیرینی داشته باشید. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جشن وصال آسان و آسمانی ۵۵ زوج که به مناسبت هفته ازدواج در کرمان انجام شد، به آیه‌ای از آیات گهربار قرآن کریم در خصوص سنت حسنه ازدواج اشاره کرد و گفت: هر کدام از آقایان برای خانم‌ها و خانم‌ها برای آقایان لباس هستند و این امر وظایفی را با خود دارد.

او افزود: از لباس کلی تجارت‌ها می‌شود، پس زن برای مرد زینت است و مرد هم نیز باید برای زن زینت باشد و در سرما و گرمای زندگی همراه هم و در فراز و نشیب‌ها یاری گر یکدیگر باشند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: لباس نوعی پوشاننده عیب و ایرادهاست و زن ومرد هم باید، پوشاننده عیب‌های هم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: تا قبل از ازدواج، زن ومرد «من» بودند؛ ولی از این به بعد به زندگی مشترک خود توجه داشته باشند و به «ما» بودن توجه بیش از پیش داشته باشند.

او با اشاره به اینکه با این طرز فکر، زندگی شیرین و خوبی برای زوجین رقم خواهد خورد، بیان داشت: باهم بودن را از همین آغاز زندگی جدی بگیرید و محکم پای آن بایستید؛ چراکه وقتی ما شدین، خواسته‌ها و توقع‌های شخصی کم رنگ‌تر می‌شوند.

توقع خود را از والدین همسر پایین بیاورید

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به زوجین افزود: نکته سوم در پیوند زناشویی این است که در اسلام، هر فرد از ما پدر و مادرمان برایمان محترم هستند، پس از این به بعد والدین یکدیگر را مثل مادر و پدر خود باید بدانید چراکه آن‌ها تا ابد محرم شما محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در روایات نیز به احترام والدین تاکید شده است، گفت: زندگی به دور از هر درگیری و اختلافی خواهد بود؛ اگر که مادر و پدر فرد مقابل را از آن خود بدانیم و محترم بشماریم؛ چراکه بخشی از بگو مگو‌های زندگی مشترک این است که پدر و مادر همسر را والدین خود نمی‌دانیم و احترام برایشان قائل نیستیم.

او افزود: توقع خود را از والدین همسر پایین آورید؛ ولی با نهایت احترام با آن‌ها برخورد کنید و چه پسندیده است که در آغاز زندگی به این موارد و نکاتی که اشاره شد، نیز توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید زندگی شیرینی داشته باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار