مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: سیل روز‌های اخیر در سه شهرستان استان قزوین موجب ۷۰ میلیارد خسارت شد.

حمیدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: این میزان خسارت به اراضی کشاورزی شامل زمین‌های زارعی و باغ‌ها و همچنین راه ها، ابنیه‌های مربوط به آن و پل‌ها و بخشی نیز مربوط به تاسیسات آبرسانی بوده است.

این مسوول گفت: تقریبا نیمی از خسارات وارد شده مربوط به بخش کشاورزی و نیمی نیز در حوزه راه و تاسیسات مربوطه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: سیل روز‌های ۱۸ تا ۲۰ خرداد ماه جاری مناطقی از شهرستان آوج، بویین زهرا و همچنین بخش‌های الموت غربی و الموت شرقی و طارم سفلی در شهرستان قزوین را دربرگرفت.

این مسوول اظهار کرد: با تمهیدات اندیشده شده طی سال‌های اخیر در رابطه با کنترل و پایش مناطق حادثه خیز خوشبختانه سیل اخیر در استان قزوین خسارت جانی در پی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: ۱۷ شهر و بیش از ۵۰ روستا در استان قزوین مستعد سیل هستند که برای پیشگیری از خسارات جانی و مالی در این رابطه با دستگاه‌های مختلف عضو ستاد مدیریت بحران و همچنین شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مربوطه هم افزایی و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله اجتناب پذیر است، افزود: آمادگی در برابر این بحران‌ها و فعالیت برای کاهش خسارات در مواجهه با این حوادث یک اصل مهم است که مورد توجه مدیریت بحران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.