آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل الموت غربی

بخشدار الموت غربی از آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در این بخش خبرداد .

 علی زرآبادی‌پور بخشدار الموت غربی از آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در این بخش خبرداد و گفت: ماشین‌آلات بنیاد مسکن و راهداری و امکانات دستگاه‌هایی نظیر صنعت، معدن وتجارت، بسیج سازندگی و بخش خصوصی برای این کار به خدمت گرفته شده است.

 زرآبادی‌پور  افزود: پس از اعلام بروز سیل روز هجدهم خرداد در روستا‌های بخش الموت غربی با توجه به عدم امکان تردد خودرو، بلافاصله نیرو‌های امدادی پیاده به روستا‌های آسیب دیده اعزام شدند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی گسترده در سطح بخش و هوشیاری دهیاران و شورا‌های روستا‌ها در این حادثه خسارت و تلفات انسانی نداشتیم، اما در حوزه مالی تعدادی از منازل مسکونی، تأسیسات آب شرب، خودرو، مزارع و باغات کشاورزی خسارت دیدند و مسیر‌های منتهی به برخی روستا‌ها نیز مسدود شد.

بخشدار الموت غربی اظهار کرد: بیشترین خسارت از سیل به ترتیب به روستا‌های روح آباد، دهدوشاب، پرود، قسطین‌ناحیه، فشک، تلاتر، پرچکوه و آکوجان وارد شد و با توجه به ارزیابی صورت گرفته بخش قابل توجهی از این خسارات به عدم رعایت حریم بستر رودخانه و کشت در این مناطق مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: بعد از ارزیابی اولیه خسارات، بلافاصله ماشین آلات سنگین راهسازی به منطقه اعزام شدند و تا ظهر روز هجدهم کلیه مسیر‌های مسدود شده بازگشایی و تردد به حالت عادی برقرار شد.

زرآبادی‌پور با اشاره به خسارت وارد شده در حوزه مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: آب‌گرفتگی و نم گرفتگی تعدادی محدودی منزل در روستا‌های روح آباد و فشک و قسطین و ده دوشاب گزارش شد که برای پاکسازی و ایمن سازی آن‌ها از سوی بنیاد مسکن کلید خورده و تعمیر و بهسازی آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های حوزه آب شرب، تأکید کرد: آب شرب ۲ روستای قسطین ناحیه و روح آباد که تحت پوشش آبفا نبودند، به علت تخریب تأسیسات آبرسانی قطع شده بود که باآبرسانی سیار و تهیه، حمل واجرای تجهیزات لازم. شبکه آب‌ترمیم و آب روستا‌ها وصل شد.

بخشدار الموت با اشاره به خسارت سیل در بخش جهاد کشاورزی، تصریح کرد: لوله‌های مورد نیاز نیز در این بخش تأمین و تحویل شده است و امیدواریم ظرف چند روز آتی، شاهد رفع کامل خرابی‌ها در حوزه کشاورزی باشیم.

الموت غربی به مرکزیت رازمیان از توابع شهرستان قزوین است و در شمال شرقی استان قزوین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار