وزیر دفاع طالبان اعلام کرد آمریکا در مسیر دشمنی با حکومت افغانستان است و از مداخله در مسائل داخلی افغانستان دست بردارد.


محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع گفت که برخی از خواسته های جامعه جهانی خلاف شریعت اسلامی و فرهنگ افغانستان است که برای ما قابل پذیرش نیست.
محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع گفت: به خارجی‌ها اجازه مداخله در مسائل داخلی را نمی‌دهیم؛ وی گفت: آمریکا در مسیر دشمنی با حکومت سرپرست افغانستان در حرکت است و از آمريکا می‌خواهیم که از مداخله در مسائل داخلی افغانستان دست بردارد.
سرپرست وزارت دفاع  افزود: آمریکا در مسیر دشمنی با حکومت سرپرست افغانستان است و از آمریکا می‌خواهیم که از دخالت در مسائل داخلی افغانستان دست بردارد، افغانستان یک کشور مستقل و آزاد است، باید در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آزادی خود را داشته باشد و آمریکا نباید تلاش کند که افغانستان را تحت کنترل خود نگه دارد و یا اهداف خود را بر آن اجرا کند.
این مقام ارشد نظامی حکومت سرپرست درباره‌ درگیری‌های مرزی میان مرزبانان طالبان با مرزبانان کشورهای همسایه گفت که حکومت سرپرست خواهان نبرد و درگیری با هیچ کشور به ویژه با کشورهای همسایه نیست.

سرپرست وزارت دفاع تأکيد کرد حکومت سرپرست خواهان نبرد و درگیری با هیچ کشوری به ویژه با کشورهای همسایه افغانستان نیست و خواهان داشتن روابط خوب با تمامی کشورهاست و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا از خاک افغانستان علیه کشورهای جهان استفاده شود.

پیش از این محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نسبت به مداخلات آمریکا در افغانستان هشدار داد و گفت: این امر باعث ایجاد تنش در وضعیت این کشور و افزایش مشکلات می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار