رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: وضعیت امنیت زندان‌های استان کرمان در دوران شیوع بیماری کرونا و نیز در دوران اغتشاشات اخیر مثال زدنی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: آنچه نمی‌شود به تصویر کشید، اخلاص و خلوص انسان‌ها در اجرای ماموریت‌ها و وظایف سازمانی است و آنچه در وجود آقای حسینی، مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان به خوبی قابل مشاهده بود این است که همواره با اخلاص، خلوص نیت و نگاه جهادی به مسائل، در استان کرمان خدمت کرده اند.

وی تصریح کرد: ایشان در دورانی مسئولیت زندان‌های استان کرمان را بر عهده گرفتند که کشور و زندان‌ها در شرایط دشوار کرونایی قرار داشتند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: استان پهناور کرمان با جمعیت کیفری زیاد، در دوران شیوع بیماری کرونا با آسیب‌های جدی روبرو بود و مدیری می‌طلبید که وضعیت زندان‌ها را مدیریت کرده و در این راستا حفظ سلامت زندانیان و جلوگیری از نفوذ و گسترش این ویروس منحوس کار سخت و دشواری بود و قطعا نقش مدیرکل وقت زندان‌های استان در برون رفت از مشکلات این حوزه شاخص بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: نقش مدیرکل وقت زندان‌های استان کرمان در وضعیت اغتشاشات سال گذشته در کشور و استان کرمان، برای مدیریت دستگیرشدگان و حفظ امنیت و آرامش زندان‌ها و ... شایسته تقدیر بوده است.

وی یادآور شد: در آن شرایط دشمن برنامه ریزی خاص و ویژه‌ای را از خارج کشور برنامه ریزی کرده بود که اغتشاشات و ناامنی‌ها را به درون زندان بکشاند و در برخی استان‌ها نیز مشکلات کوچکی ایجاد شد و در آن شرایط استان کرمان به صورت ویژه مطمع نظر ضد انقلاب بود و درصدد بودند که زندان‌های استان را درگیر اغتشاش و آشوب کنند که با مدیریت مناسب انجام شده، دشمن در سراسر کشور ناکام بود و در استان کرمان ناکامی دشمنان بیشتر بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: استان کرمان کمترین درگیری را در اغتشاشات داشت و در زندان‌ها به صورت صد درصد هیچ مشکلی ایجاد نشد و توطئه‌های دشمنان ۱۰۰ درصد ناموفق بود که این مهم با تلاش مدیرکل وقت زندان‌ها و کارکنان این حوزه حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمان نیز دارای سابقه درخشان مدیریتی هستند که برای ایشان نیز آرزوی توفیق و موفقیت داریم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز گفت: در دستگاهی کار می‌کنیم که خدمات عمومی و اجتماعی ارائه می‌کنیم و بستر فراهم است که به قشر محروم جامعه اعم از زندانیان و خانواده زندانیان کمک کنیم.

محمود ضیائی فرد با اشاره به این مطلب که یکی از مهمترین عوامل وقوع جرم، موضوع بیکاری است، تاکید کرد: فرد بیکار در جامعه احساس شخصیت و هویت نمی‌کند و کم کم به سمت بزه می‌رود و در نهایت به زندان‌ها وارد می‌شود و از این رو، در حوزه زندان‌ها یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت ها، توانمندسازی زندانیان از طریق ایجاد اشتغال پایدار است.

وی ضمن بیان این مطلب که در ابتدای ورود مددجویان به زندان‌ها باید برنامه‌های روانشناسی و ورزشی را باید به صورت ویژه مد نظر قرار دهیم، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار، باید در ابتدا حرفه آموزی داشته باشیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بیان کرد: در سال گذشته ۱۳۶ هزار نفر در دوره‌های حرفه آموزی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور شرکت کرده اند و در این حوزه ۲۹ درصد رشد داشته ایم.

ضیایی فرد به فعالیت بنیاد تعاون زندان‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: براساس فعالیت‌های بنیاد تعاون زندان‌ها در ۹ ماه امسال ۵۱ هزار اشتغال مولد داشته ایم.

وی گفت: برای جلوگیری از بازگشت مجدد مددجویان به چرخه جرم باید بیش از پیش به حوزه اشتغال و حرفه آموزی توجه کنیم و این موضوع را جدی بگیریم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه جناب آقای حسینی، مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان در این استان خوش درخشیده اند، تاکید کرد: امیدواریم که در سمت مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی نیز موفق باشند.

ضیایی فرد تاکید کرد:رضا ذوالفعلی نژاد، مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمان فردی بی حاشیه و از فرزندان دیار کریمان هستند که از امروز کار خود را آغاز خواهند کرد. 

وی از کار در زندان‌ها به عنوان یک اقدامی بسیار دشوار یاد کرد و گفت: کمتر پیش می‌آید که در بازدید از زندان‌ها احوال کارکنان زندان‌ها را بپرسیم و از این رو است که باید به این تلاشگران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در زندان‌ها بایدآرامش داشته باشیم تا کارکنان بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند که این توجه به بدنه اداری زندان‌ها در استان کرمان محقق شده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه در سازمان زندان‌ها در جایی کار می‌کنیم که فرصت برای همت زیاد است و تلاش‌های ما می‌تواند ذخیره اخروی باشد، تاکید کرد: باید تلاش شود که پرچم استان کرمان در سازمان زندان‌ها همچنان در بالا باشد.

مدیرکل سابق زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز از نیرو‌های تلاشگر زندان‌های استان را وفادار، متعهد، توانمند و مسلط به علم زندانبانی دانست و گفت: در مدت ۲۷ ماه حضور اینجانب در استان کرمان هیچ موضوع امنیتی خاصی در زندان‌های استان حادث نشده است و ین امر مرهون زحمات همه کارکنان است.

سید مجتبی حسینی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت در استان کرمان، با مطالعه وضعیت موجود در آن مقطع، سیاست کاری خود را بر اهدافی از جمله برقراری تعامل سازمانده با مسئولان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و سازمان‌های نظارتی، ساماندهی قرارداد‌های همکاری کارکنان و روحانیون مستقر در زندان ها، شایسته سالاری، ارتقای امنیت زندان ها، ایجاد بستر اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها، توجه به وضعیت زندان‌ها و خانواده آنها، خردمحوری، تولید اشتغال مولد متمرکز نمودم.

وی از حمایت‌های ریاست کل دادگستری استان و سایر نهاد‌های همکار در استان کرمان نیز تقدیر کرد.

مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: مسولیت همه ما در مجموعه زندان‌ها بسیار خطیر است و، زیرا کار‌های اصلاحی و تربیتی مددجویان زندان‌ها دشوار است و باید در این مسیر خستگی ناپذیر بود.

رضا ذوالفعلی نژاد افزود: خروجی کار زندانبان‌ها این است که باید فرد بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشد.

وی گفت: برنامه‌های کاری مدیریت جدید زندان‌های استان کرمان برگرفته از اسناد بالادستی، برنامه‌های ابلاغی از سوی ریاست سازمان زندان‌ها و سند تحول قضایی است.

مدیرکل زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه مدیر تبلیغی نیستم، تاکید کرد: معتقدم که در جا‌هایی که نیاز باشد، باید اقدامات همکاران مان به نمایش گذاشته شود.

ذوالفعلی نژاد ضمن بیان این مطلب که اجرای قوانین، مقررات و اسناد بالادستی را همواره مد نظر خواهیم داشت، گفت: تمام تلاش خود را معطوف به خدمات و ایجاد زمینه اصلاح و تربیت مددجویان زندان‌ها خواهم نمود. 

وی تصریح کرد: تشریک مساعی، تولید و افزایش انگیزه پرسنلی، رفاه و تامین آسایش و آرامش همکاران با تاکید بر شایسته سالاری، اجرای عدالت سازمانی، جلب مشارکت‌های مردمی و عمومی، استفاده بهینه از منابع و تداوم اتحاد سازمانی از اولویت‌های اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان خواهد بود.

در این آیین از تلاش‌های صادقانه سید مجتبی حسینی، مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان تقدیر و رضا ذوالفعلی نژاد به عنوان مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان معرفی شد.

شایان ذکر است؛ سید مجتبی حسینی به عنوان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی منصوب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار