هشدار اتحادیه عرب درمورد کاهش توجه بین‌المللی به مسئله فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به کاهش توجه و اهتمام جامعه بین‌الملل نسبت به موضوع فلسطین هشدار داد.

اتحادیه عرب نسبت به کاهش توجهات و اهتمام جامعه بین‌الملل نسبت به مسئله فلسطین در سایه وجود یک حکومت راست افراطی (نتانیاهو) در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

طبق گزارش خبرگزاری قطر «قنا»، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز (سه‌شنبه) از «تور وینزلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه، در مقر دبیرخانه کل این اتحادیه استقبال کرد.

دو طرف درمورد تحولات اراضی فلسطین و تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی، ابتکارات کنونی درمورد راه‌حل تشکیل دو کشور و آینده صلح بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، همچنین دو طرف بر ضرورت حل‌وفصل مناقشه فلسطین و رژیم غاصب بدون تصرف بخشی از سرزمین فلسطین از طریق پروژه‌های مختلف شهرک‌سازی تأکید کردند.

اتحادیه عرب هشدار داده است که پروژه‌های شهرک‌سازی می‌تواند هرگونه تلاش برای حل مسئله فلسطین و تشکیل کشور فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را از بین ببرد.

ابوالغیط با گوش دادن به دیدگاه هماهنگ کننده سازمان ملل درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی و حملات اخیر به غزه، نسبت به شکننده بودن وضعیت موجود و آسیب‌پذیری آن در برابر هر اتفاقی هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار