همزمان با دستور رئیس‌جمهور اوکراین برای آغاز ضدحمله این کشور به مواضع روسیه، برخی مقام‌ها از تشدید حملات روسیه درخط مقدم خبر دادند.

ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال آغاز ضدحملات کی‌یف، حملات روسیه در خط مقدم این کشور تشدید شده است.

به گزارش گاردین، روز گذشته کی‌یف ادعا کرد که دستاورد‌های محسوسی در بازپس‌گیری مناطقی از روسیه داشته است. اکنون ستادکل نیرو‌های مسلح اوکراین می‌گوید روز گذشته ۲۵ حمله در نزدیکی شهر باخموت در شرق و در جنوب در نزدیکی آودیوکا و مارینکا گزارش شده است، که همگی مناطقی از دونتسک هستند.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد که اوکراین روز یکشنبه مدعی شده است نیروهایش در سه روستای «بلاهوداتنه، نسکوچنه و ماکاریوکا» در دونتسک پیشروی کرد‌ه‌اند.

گاردین تاکنون نتوانسته صحت این اطلاعات را تایید کند و هیچ مقامی از روسیه هم اظهار نظری در این باره نکرده است، اما برخی از وبلاگ نویسان برجسته نظامی روسیه اشاره کردند که در حالی که نیرو‌های اوکراینی بلاهوداتنه و نسکوچنه را تصرف کردند، جنگ برای تصرف ماکاریوکا ادامه داشت.

هفته گذشته نیرو‌های اوکراینی تلاش کردند از سد دفاع روسیه در نزدیکی دونتسک و در منطقه زاپروژیا عبور کنند. این حملات را نیرو‌های روسی دفع کردند و نیرو‌های دولت کی‌یف متحمل تلفات سنگین شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، روز جمعه هنگام سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت که استفاده دولت کی‌یف از ذخایر استراتژیک خود در جریان حملات اخیر نظامیان اوکراینی این امکان را می‌دهد که «با اطمینان مطلق» اعلام شود که ضدحمله اوکراین آغاز شده است. «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه، پیشتر در پستی تلگرامی نوشته بود که ناامیدی «صاحبان» اوکراین (غربی‌ها) از ضدحملات این کشور می‌تواند به قیمت جان رئیس‌جمهور اوکراین تمام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار