امشب با حضور مسئولان استانی از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار رونمایی شد.

آیین رونمایی از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور حجت الاسلام و المسلیمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و احمد علیرمضانی مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان، محسن روحی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جعفری مدیرکل اداره پست در مسجد جواد الائمه(ع) این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه کرمان در این آیین گفت: ترویج مکتب امام حسین (ع) در مسیر ترویج دین اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام (ص)  نیاز به جهاد تبیین دارد.

او افزود: یکی از ابزار انتقال مفاهیم دینی، بحث تعزیه می باشد و تعزیه ده زیار در این جهاد پیشتاز است و من به سهم خودم از برگزاری این مراسم قدردانی می کنم.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان گفت: بازسازی و گسترش ورودی و خروجی روستای ده زیار و ایجاد فضای بزرگ مختص اجرای تعزیه در دستور قرار گرفته است.

ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار گفت: دهمین دوره سوگواره ملی تعزیه با استقبال خوب گروه‌هایی از تهران، اصفهان، قم، قزوین، اراک و کرمان به مدت ۱۳ شب از ۱۰ خرداد آغاز شده است و تا ۲۲ خرداد ماه در روستای ده زیار ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۰ سال است که مراسم تعزیه در مسجد جواد الائمه (ع) برگزار می شود و هر شب جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر در این مراسم شرکت می کنند، بیان داشت: امشب از تمبر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار رونمایی شده است که این  پوستر به ۵ زبان انگلیسی، عربی، ترکی، افغانستانی، هندی منتشر شده است.

انکوتی از مشکلات ورود و خروج روستا، نبود محل اسکان برا مهمانان، نبود مکان اختصاصی برای تمرین، کتابخانه مختص تعزیه و موزه تعزیه سخن گفت و تصریح کرد: ۲۲ خردادماه نفرات برتر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار  مشخص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار