مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان، با اشاره به اینکه این تعداد ۳۲ زندانی با مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان از زندان‌های این استان آزاد شده اند، گفت:۵۰درصد این مبلغ را خیران کمک کرده اند.

 او افزود: مابقی این مبلغ از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد۱۴۶نفر بدهکار مالی،۱۲۷ نفر محکومین به مهریه و نفقه، مابقی بدهکار دیه و دیه تصادفات هستند. 

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان منوجان است؛ تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۳۲ مددجو و منوجان با ۳ نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته توسط ستاد دیه استان تعهد شده که طی امسال ۵۰جشن گلریزان در تمامی ۲۳ شهرستان استان برگزار شود که تاکنون۳۰جشن برگزار شده و ۳۷میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که حدود ۷۰درصد این مبلغ وصول شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست امسال ورودی زندانیان جرائم غیر عمد در کرمان نسبت به میانگین پارسال حدود۱۰۰درصد رشد داشته است، گفت:۱۲۰نفر ورودی امسال و مابقی ورودی‌های سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۰هستند که تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سال‌های قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار