مدیرکل زندان‌های کرمان گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه، آیین آزادی ۵۱ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان برگزار شد.

 

به مناسبت هفته قوه قضائیه دیدار چهره به چهره تعدادی از مددجویان زندان‌های استان کرمان با دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری کل استان، قضات محاکم کیفری، بازپرسان و دادیاران کرمان برگزار شد.

 رضا ذوالفعلی نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در حاشیه این آیین گفت: امروز  آیین آزادی ۵۱ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان با حضور رییس کل دادگستری استان برگزار شد.

او تصریح کرد: کل بدهی مددجویان آزاد شده، بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان بوده است که بخشی  از گذشت شاکی حاصل شده و بخشی نیز از محل کمک‌های خیران، تسهیلات بانکی و ... تامین شده است.

ذوالفعلی نژاد  بیان کرد:  همچنین  ۱۰۰ نفر از قضات کرمانی به مناسبت هفته قوه قضائیه برای رسیدگی به مسائل و مشکلات قضایی زندانیان در زندان مرکزی کرمان حضور یافتند و با بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان زندان‌ها دیدار کردند.

او افزود: قضات حاضر در این دیدار‌ها، ضمن رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مددجویان زندان ها، دستورات قضایی لازم برای حل مشکلات آن‌ها را صادر کردند.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در آیین آزادی ۵۱ مددجوی جرائم غیرعمد استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: به مناسبت اعیاد پیش رو نیز ۱۰ روز مرخصی به مددجویان واجد شرایط اعطا می شود.

او  افزود: روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان، مسئولیت دارند که با بررسی پرونده مددجویان زندان ها، افراد واجد شرایط را شناسایی کرده و مرخصی ۱۰ روزه را برای آنان اعمال کنند.

حجت الاسلام  حمیدی بیان کرد: حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در هیئت امنای ستاد دیه افتخاری برای استان کرمان به شمار می رود.

او ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی و‌ مهم هفته قوه قضائیه، آزادی مددجویان جرایم غیرعمد است که در این هفته، ۵۱ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد با کمک های ستاد دیه استان، ستاد دیه مرکز، صندوق تامین خسارت های بدنی، خیران و تسهیلات بانکی آزاد می شوند .

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، الگوی موفقی از زندانبانی ارائه کرده است، تاکید کرد: تلاش های انجام شده برای رفع مشکلات مددجویان زندان ها، شایسته قدردانی است که بخشی از این خدمات را می توان در قالب اقدامات ستاد دیه مشاهده کرد.

او تصریح کرد: در زندان های کشور برای آزادی زندانیان، اصلاح و تربیت مددجویان، کمک به خانواده زندانیان نیازمند و .... اقدامات گسترده ای انجام می شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اشتغال و حرفه آموزی، توجه به معنویات و آموزش قرآن و ایجاد زمینه بازگشت افراد به زندگی دین مدارانه در زندان ها دنبال می شود.

او افزود: امروز مدعیان حقوق بشر باید از نظام‌جمهوری اسلامی‌ درس بگیرند و با مشاهده واقعیت های موجود، در تبلیغات مسمومی که علیه این نظام انجام می دهند، تجدید نظر کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: مسئولان زندان ها باید سیاست های جاری در زندان ها را برای رسانه ها و افکار عمومی مطرح کنند تا نقشه های پلید دشمنان قسم خورده این نظام بیش از پیش نقش برآب شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز از اقدامات مجموعه قضایی استان، ستاد دیه و سازمان زندان ها قدردانی  کرد و گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدامی پدرانه و احساس تکلیف الهی و انسانی است.

او  افزود: باید برای  پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان ها تلاش های مضاعفی صورت گیرد.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی‌ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: طبق سال های گذشته در هفته قوه قضائیه، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرائم غیرعمد فراهم می شود که در هفته قوه قضائیه امسال ، زمینه آزادی ۵۱ نفر فراهم می شود.

او افزود: استان کرمان از استان های موفق کشور در وصول تعهدات خیران در جشن های گلریزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار