کارشناس مسکن گفت: توسعه افقی در شهرها باید متناسب با جمعیت شهرها صورت گیرد و در خصوص الحاقات زمین به بافت ها به طور قطع اقدامات کارشناسی صورت گرفته است.

آقای فرشید ایلاتی گفت: در روز گذشته برخی از صحبت ها  در خصوص الحاقات زمین به بافت ها مطرح شده که  در این خصوص اعلام کردند که برای این الحاقات  باید با کار کارشناسی الحاقات صورت گیرد که این صحبت ها به نوعی فرار رو به جلو و استنکاف از پاسخگویی است،بعد از انقلاب متناسب با افزایش جمعیت شهرها توسعه افقی نداشته اند و بصورت عمودی تراکم فروشی شده است .

به گفته کارشناس مسکن،  این ادعای کارشناسی به معنای آن است که  شما تناسبی میان توسعه شهرها و جمعیت کشور برقرار کنید، نه اینکه با سیاست‌های نادرست، حریم شهرهای کشور محدود شده و زمینه افزایش تراکم مهیا شود تا شاهد معضلات کنونی مسکن باشیم.

او افزود: با وجود اینکه یزد شهر کویری است و محدودیت زمین ندارد و از طرفی تمامی پارامترهای کارشناسی به منظور توسعه این شهر براساس گفته کارشناسان مهیاست، اما معاونت شهرسازی وزارت راه با مانع‌تراشی جلوی توسعه افقی این شهر را گرفته و زمینه ایجاد معضل در حوزه مسکن برای خانواده‌ها را فراهم کرده است.

ایلاتی گفت: در یک بازه زمانی ۴ ساله باید مساحت شهرهای کشور معادل ۲۰ درصد افزایش پیدا کند تا به سمت حل مسئله مسکن حرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار