میز نساجی کشور به اصفهان سپرده شد

معاون اداره کل صمت گفت:با توجه به اینکه میز نساجی کشور به اصفهان سپرده شده فرایند تخصیص تسهیلات، رفع موانع تولید و صادرات این حوزه بررسی می شود.

 معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت در نشستی با فعالان عرصه نساجی در استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه میز نساجی کشور به اصفهان سپرده شده است، امروز به منظور احصای و فرایند تخصیص تسهیلات، رفع موانع تولید و صادرات، بررسی موضوعات اولویت دار را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 اسماعیل نادری  با اشاره به پیگیری انجمن‌های نساجی کشور و استان اصفهان، افزود: جلسات کارشناسی برای رفع موانع برگزار شده و  به لحاظ رسیدگی به موارد در اولویت، ابتدا به بررسی نحوه تخصیص بودجه ارزی برای نوسازی ماشین آلات و خطوط تولیدی واحد‌های نساجی کشور می‌پردازیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هم در این جلسه با اشاره به اهمیت صنعت نساجی، ضرورت بازیابی، ارتقای تکنولوژی و به روز شدن ماشین آلات و تجهیزات را مطرح کرد و گفت: نکته مهم، تأمین منابع تسهیلات است. زیرا، نمی‌توان حسابی بر منابع بانکی باز کرد. ضمن آنکه بین بانک‌ها، عملکرد سلیقه‌ای وجود دارد.

امیر رضا نقش افزود: مباحث نوسازی و بازسازی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دادیم و بیش از ۶ درصد از تسهیلات سفر رئیس جمهور به بانک‌ها اعلام شده و ۴۰ درصد نیز پرداخت شده است.

در ادامه، مصوب شد که طی یک سال، مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات نساجی اختصاص یابد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام آمادگی اتاق اصفهان برای صادرات و حمایت از صادر کنندگان، اظهار کرد: باید نگاه زنجیره‌ای داشته باشیم و به کل زنجیره صنعت نساجی دقت و توجه داشته باشیم تا دچار وقفه نشویم.

امیر کشانی افزود: در صادرات نفت باید اولویت در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخل باشد.

سومین دوره میز توسعه صادرات صنعت نساجی کشور با شعار تاروپودی پیوسته برای جهانی شدن همزمان با افتتاح پانزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان با حضور تشکل‌ها و رؤسای اتحادیه‌های نساجی از استان‌های مختلف، مدیرکل دفتر نساجی وزارت صمت و مدیرکل سازمان صمت در استان اصفهان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان و دیگر مدیران استانی در محل اتاق بازرگانی اصفهان با هدف رسیدگی به مشکلات این بخش برگزار شد.

منبع : مهر

برچسب ها: میز ، نساجی ، کشور ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار