صدراعظم آلمان اعلام کرد در زمان مناسب با رئیس جمهور روسیه گفتگو خواهد کرد.

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ باعث بروز شکاف در میان باغ سبز اروپا شد. آلمان که پیش از جنگ بزرگترین شریک تجاری روسیه محسوب می‌شد، همزمان با رویکرد خصمانه آمریکا علیه مسکو مجبور به اعمال تحریم‌های سختی علیه این کشور شد. با این وجود، برلین به دنبال راهکاری برای حل و فصل سیاسی جنگ در اوکراین است. 

به گزارش تل تریدر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (جمعه) اعلام کرد مدتی از آخرین تماسم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گذرد. از این رو قصد دارم در زمان مناسب بار دیگر با وی صحبت کنم. 

این مقام آلمانی با اشاره به شرایط بغرنج و پیچیده جنگ اوکراین و خطراتی که این جنگ برای اتحادیه اروپا داشته است، خاطر نشان ساخت: به نظر نمی‌رسد که سرنوشت جنگ اوکراین در جبهه‌های نبرد تعیین شود. 

وی در ادامه با انتقاد از روسیه افزود: مسکو باید بپذیرد که نمی‌تواند مرز میان خود و اوکراین را در خط مقدم فعلی ترسیم کند. ما به دنبال ترک مخاصمه میان طرفین هستیم و پیش نیاز لازم برای صلح عادلانه خروج نیرو‌های روسی از اوکراین است. 

شولتس بدون اشاره به سرنوشت و آینده شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شد، گفت: شرایط صلح به تصمیمات کی یف بستگی دارد. این مسئله به ما مربوط نمی‌شود که تعیین کنیم اوکراین به چه توافقی در آینده با روسیه دست خواهد یافت. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تاکید دارد آمریکا و متحدانش به دنبال تجهیز اوکراین برای آغاز عملیات تهاجمی علیه روسیه هستند. در صورتی که این عملیات با موفقیت نسبی پیش رود، واشنگتن در پایان تابستان فارغ از اینکه این عملیات چقدر موفقیت آمیز باشد با اعمال فشار به کی یف، این کشور را برای مذاکره برای صلح با مسکو تحت فشار قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
غلط کردی . تو جواب سلاح های شیمیایی ارسالی به صدام را بده . جواب لیدری المان در اغتشاشات پاییز گذشته ایران را بده
آخرین اخبار